mbst Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg trenger et program til å sjekke om det er noe feil med CPU eller hovedkort. AMD Athlon XP 2000+ Abit KX7-333R Altså et program til å se om alt er som det skal. Mistenker nemlig noe for å være galt. Enten med CPU eller hovedkoret. Maskina står der bare ofte når jeg skal boote, sort skjerm, ingen pip etc, men noen ganger går det greit. Står blant annet noe om en CMOS-feil. Dette peker jo mot hovedkortet.. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det finnes vel noen MainBoard monitors, er ikke sikker på om de gjør den jobben du er ute etter. Ellers har du den gode gamle måten å feilsøke på, bytte ut delere til du finne synderen. Dessuten passer vel posten bedre under Hovedkort og prosessorer _________________ sim[ @ EFnet *Kremt* *Host* Stolt: Har svidd en ThunderBird 1,4 GHz.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-06-17 19:36 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 mbst det kan tyde på at du kanskje burde oppgradere bios'en din,eller clear cmos. Kjetil Lenke til kommentar
mbst Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 19:49, Kjetil Lura skrev:mbstdet kan tyde på at du kanskje burde oppgradere bios'en din,eller clear cmos.Kjetil Takk for tipset, men.. Jeg har clearet CMOSen utallige ganger. Dette er tilsynelatende eneste måte å få boota på - altså å cleare CMOS, og så, i ett av ti tilfeller, vil den boote. Og med et så ustabilt system tør jeg ikke oppgradere BIOSen. Dessuten har det bare kommet ut en mindre oppgradering siden min versjon. Hovedsakelig bare støtte for Thoroughbred-prosessorene. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Dette passer best under Hovedkort og prosessorer som det blir sagt her. Vær vennlig å still spørsmålet ditt der. Stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg