Gå til innhold

Hvordan lage ringelyd til K700?


Oxford

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å lage ringelyder fra mp3 filer til mobilen min. Jeg må overføre dem via internett, og da ligger det en str. begrensning på mellom 250-300 kB (tror jeg). Når jeg da i tillegg vil ha et klipp på ca et halvt minutt, så blir det problemer. I MP3 formatet blir fila for stor. Jeg har så prøvd å gjøre den om til AAC format ved hjelp av dBPowerAMP Music Converter, og har så prøvd å døpe om fila til .mp4. Men jeg får beskjed før nedlasting av fila om at mobilen ikke støtter formatet.

 

Jeg har også prøvd å gjøre om fila til AMR ved hjelp av programmet Mobile Music Polyphonic. Da gjorde den om en 441 kB mp3 fil til en 18 kB amr fil, men den var jo av alt for dårlig kvalitet... Prøvde også å bruke samme programmet til å gjøre om fila til midi, men det ble totalt fiasko. Det var så vidt jeg kjente igjen det den hadde omgjort...

 

Er det noen som har flere tips for korrekt fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har foreløpig hverken ir eller bluetooth til pc'en. Derfor vil jeg gjerne kunne legge ut ringelyden på min personlige wap-side, ser også på det som en utfordring å lage en slik side, men jeg trenger litt hjelp til å få det til å virke :)

 

Vil gjerne begrense størrelsen på ringelyden da jeg er vant til å ha en 3510i, jeg er derfor enda litt klaustrofobisk når det gjelder minneplassen ;)

Lenke til kommentar

hm, jeg tror ikke det er så vanskelig å lage wap side.

Bare linkene funker så får du vel lasta ned,, er uansett en guide på amobil.no tror jeg.

 

Jeg vet ikke om noen anen måte å lage ringelyd enn å komprimere mp3 filene.

 

Kan ikke gjøre de om til midi tror jeg. Om ikke du vil gjøre det manuelt da.

 

Jeg lasta ned SE program for å begrense størrelsen på en sang. Den var opprinnelig i wav og den komprimerte wav fila, isteden for å gjøre den om til mp3 og kvaliteten blei elendig. Støørelsen blei på 999k elns. 60 sekunder.

Lenke til kommentar
Du kan jo kutte ut en bit av sangen og bruke. Programmet Audacity er i så måte genialt. Gratis også...

Hmm.. :ermm:

 

Synes Audacity var no møkk, jeg.. vanskelig og den gjorde bare fila STØRRE når jeg kutta sangen veldig mye ned..

 

MP3DirectCut er bra :yes: du merker det du vil klippe vekk og trykker Cut ;)

Lenke til kommentar

Jeg har muligens funnet ut hvorfor jeg ikke får spille mp4 filer på mobilen. Mulig jeg ikke har den siste firmwaren, som vistnok skal støtte dette.

 

Den telefonen jeg har kjøpt, er med den telenors Entry funksjon, og det er laget snarveier på alle bevegelsesretningene til joysticken. Derfor får jeg ikke sjekket hvilken firmware jeg har. Hvis jeg prøver å ta den til høyre og venstre får jeg bare spørsmål om å lage en ny snarvei, eller så kommer jeg inn i tekstmeldingsmenyen...

 

Kanskje jeg må kjøpe meg en DSS-25 basestasjon og oppgradere firmwaren. Kan den brukes til å overføre mp3 filer og diverse andre ting til mobilen også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...