RBW Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Fatal1ty AN8 offisielt lansert ABIT kjører videre med sitt Fatal1ty-konsept. Nå har turen kommet til AMD-plattformen og ABIT Fatal1ty AN8 er omsider offisielt lansert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Selges disse OTES RAMFlow noen plass separat ?? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Forekommer meg at folket i forum vil ha lydløst kort og SLI. Dette kortet blir for de med hjelm, øreklokker, trim og full crasjsjsj. Hva er beste joystikken nå da? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Ut ifra bildet ser det ut som 5 vifter på kortet, stemmer det? Endret 31. januar 2005 av meeg Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 En pc skal inneholde minst mulig vifter .. Synes det er drøyt nok med vifte på skjermkortet, jeg Dette hovedkortet er mitt mareritt Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja, det må vel være mulig å få det i en utgave uten alle disse viftene? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Blir ikke helt klok på denne serien, skal det ikke være det "ultimate spillkort" de lager? Først så lager de bare for Intel, noe som er litt merkelig om spillytelse står i fokus, og nå er det ikke SLi-støtte? AtW Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Dette hovedkortet kombinert med et Sapphire Toxic X800 PRO skjermkort med Lethal kjølesystem må bli en dødelig kombinasjon Det er tydelig at Taiwaneserne fortsatt prøver å lære seg engelsk... Endret 31. januar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Også 3 andre nForce4-hovedkort kommer fra ABIT innen kort tid; ABIT AN8: http://www.abit-usa.com/products/mb/techsp...ies=1&model=259 ABIT AN8-3rd Eye: http://www.abit-usa.com/products/mb/techsp...ies=1&model=260 ABIT AN8-V: http://www.abit-usa.com/products/mb/techsp...ies=1&model=261 ABIT AN8 SLi skal være under utvikling såvidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hadde dette kortett kommet klargjort for å kun plugge til vannjølingen da hadde det vært noe ja! Hadde vært utrolig fett om alt som kunne blitt kjølt ned hadde vært klargjort for vannkjøling. All denne ekstra kjølingen kan man jo selv fikse på en enkel måte, nei dette kortet må bli kun for ekstremt intereserte (litt avhengig av hvordan det overklokker selvsagt). Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja, det er 5 vifter på hovedkortet... for min del er det 5 for mye! Jeg tar til takke med hovedkort uten vifte på north bridge. Jeg er stor tilhenger av www.silentpcreview.com og gjør alt jeg kan for å få en pc til å være minst mulig synlig og hørbar. Den skal helst hverken lage lyd eller lys! Marerittet mitt er altså en pc med bråkete vifter og neonlys! *grøss*. Og derfor, er jeg ikke særlig tilhenger av overklokking, siden dette lager ekstra mye støy for liten ytelse. Mitt neste kjøp består av: - Zalman reserator1 (viftefri vannkjøling) - Antec Phantom (viftefri psu 350W) - Asus hovedkort (viftefri) - Seagate harddisker montert i oppheng - Stillegående 120 mm vifte bak og 120 mm vifte i front. - Kaldt stål-kabinett uten støydempingsmatter Siden reserator1 skal gå både via GPU og CPU kan jeg dessverre ikke ty til ett SLI oppsett. Ett SLI oppsett ville nok uansett ikke holdt med en Antec Phantom PSU på bare 350W. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja, det er 5 vifter på hovedkortet... for min del er det 5 for mye! Jeg tar til takke med hovedkort uten vifte på north bridge. Jeg er stor tilhenger av www.silentpcreview.com og gjør alt jeg kan for å få en pc til å være minst mulig synlig og hørbar. Den skal helst hverken lage lyd eller lys! Marerittet mitt er altså en pc med bråkete vifter og neonlys! *grøss*. Og derfor, er jeg ikke særlig tilhenger av overklokking, siden dette lager ekstra mye støy for liten ytelse. Mitt neste kjøp består av: - Zalman reserator1 (viftefri vannkjøling) - Antec Phantom (viftefri psu 350W) - Asus hovedkort (viftefri) - Seagate harddisker montert i oppheng - Stillegående 120 mm vifte bak og 120 mm vifte i front. - Kaldt stål-kabinett uten støydempingsmatter Siden reserator1 skal gå både via GPU og CPU kan jeg dessverre ikke ty til ett SLI oppsett. Ett SLI oppsett ville nok uansett ikke holdt med en Antec Phantom PSU på bare 350W. Hvorfor vil du ha ett stålkabinett uten matter? AtW Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvorfor vil du ha ett stålkabinett uten matter? For å slippe ut mest mulig varme? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvorfor vil du ha ett stålkabinett uten matter? For å slippe ut mest mulig varme? Ville tro 2 * 120 holdt med vannkjøling i tillegg, viftene skal jo kun kjøle hd og PSU. AtW Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Støymatter nærmest "produserer" varme i kabinettet. Hva skal man med støymatter hvis komponentene ikke bråker? Noen velger å gå for mer kraftige vifter, og gjøre det "lydløst" med matter... men det har ofte mot sin hensikt... Jeg tror nok 2 x 120 mm vifter av merket Papst som kjører på 6 volt med fri luftflyt begge veier gjør susen. Med fri luftflyt mener jeg fri luftflyt, og ikke noe bivoks-mønster ála Antec som egentlig ikke fungerer likevel! Jeg er såpass hardcore på dette, fordi jeg har liten hybel og jeg sover ved siden av pc'en Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Støymatter nærmest "produserer" varme i kabinettet. Hva skal man med støymatter hvis komponentene ikke bråker? Noen velger å gå for mer kraftige vifter, og gjøre det "lydløst" med matter... men det har ofte mot sin hensikt... Jeg tror nok 2 x 120 mm vifter av merket Papst som kjører på 6 volt med fri luftflyt begge veier gjør susen. Med fri luftflyt mener jeg fri luftflyt, og ikke noe bivoks-mønster ála Antec som egentlig ikke fungerer likevel! Jeg er såpass hardcore på dette, fordi jeg har liten hybel og jeg sover ved siden av pc'en Er det ingen som tenker på dette når de lager støydempingsmatter egentlig? Det er jo ingen nødvendig sammenheng mellom støydempingsevne, og varmeisolasjonsevne. Kanskje det blir for dyrt? AtW Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Er det ingen som tenker på dette når de lager støydempingsmatter egentlig? Det er jo ingen nødvendig sammenheng mellom støydempingsevne, og varmeisolasjonsevne. Kanskje det blir for dyrt? Vel, støydempingsmatter synes jeg ikke hører noe sted i pc-verdenen. Det er greit i biler, hus osv. der litt økning i varme ikke spiller noen rolle. Det nærmeste støydempningsmatter jeg foretrekker i pc er gummi, som har hensikt å omdanne vibrasjoner (til varme?)... energi kan jo hverken forsvinne eller oppstå... Jeg skjønnte ikke hva du mente med at "kanskje det blir for dyrt?" Støydempningsmatter i pc gjør to ting: 1. absorberer lydbølger fra komponenter, og omdanner dette til varme. 2. isolerer kabinettet på innsiden slik at kabinettveggene ikke lenger absorberer varmen fra komponentene i like stor grad, og derfor heller ikke leder varmen ut av kabinettet like godt. En gang prøvde jeg asfaltmatter på innsiden av ett Aopen kabinett, men det førte kun til at pc'en ble 10 kg tyngre... Uansett er ett stålkabinett bedre enn de lette aluminiumskabinettene til å lede varme. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Uansett er ett stålkabinett bedre enn de lette aluminiumskabinettene til å lede varme. hææ??? stål er da en kjempedårlig varmeleder i forhold til aluminium! Hvorfor tror du de lager cpu-kjølere og feks topper til bilmotorer av aluminium og ikke stål...? Endret 31. januar 2005 av dj_j0tul Lenke til kommentar
red_martians Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 LOL nogle som husker abit AX8. Det er ikke en gang kommet på markedet endnu Håber at abit har bedre held med dette produkt! Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Støy er barskt . Men synes det hovedkortet så bra ut egentlig. Et ati x850xt pe kan vel være vel så bra som 2x 6800 ultra i mange situasjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå