Bardal Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har skrevet denne posten på Engelsk, fordi jeg har postet den litt overalt.. Og ingen har klart å gitt meg et klart svar. Så jeg håper på at noen av dere klarer å svare da.. I have just bought a XFX GeForce 6600 card. When I start Windows I get a warning from Nvidia that the Graphic card gets to little power.. I have tried a more powerful powersupply, but that didnt work. Can it be that my Mainboard is too old ? ... I have a MSI mainboard that is ... 2 years old mabye.. I also get a msg that I should insert the 4pin wire from the Graphic Card, but there is no such thing on the card, so I dont see that is the problem.. Anyone tell me whats wrong ? mvh Dag Magnus Bardal Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det har seg vell slik at dette kortet SKAL HA ekstra strøm fra en kabel direkte fra PSU og til skjermkortet for å fungere ordentlig. (hvis det er noen som mener det motsatte så si ifra hvis jeg tar feil!) Jeg går utifra at det er AGP versjonen vi snakker om siden HK er 2 år gammelt. Lenke til kommentar
Bardal Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 alle sier jo det samme.. At jeg må koble til en ekstra strømkabel.. men problemet er jo at det ikke er en plass å koble til strøm! :\ er AGP 8x på hovedkortet og skjermkortet ja. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 alle sier jo det samme..At jeg må koble til en ekstra strømkabel.. men problemet er jo at det ikke er en plass å koble til strøm! :\ er AGP 8x på hovedkortet og skjermkortet ja. Det skal vel være en molex kontakt bak på skjermkortet? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Går ut ifra at det er et GT kort. Hvis du kikker i bak-kant av dette kortet, så ser du at det sitter en svart strøm-kontakt der. Lenke til kommentar
Bardal Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 er ikke GT .. er XFX GeForce 6600 256mb. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Fant ikke 6600 (non-GT) på hjemmesidene til XFX, men f.eks. MSI sitt 6600 kort (non-GT) har en slik ekstra strømplugg. Bare se: Kilde Lenke til kommentar
HAG Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 VGA GF6600 kort trenger ekstra strøm fra powersupply - får ikke nok fra VGA "Slotten". Kikket hos XFX fant kun et 6600GT for VGA, i "system requirements" stod det: "krever HD power kabel" - 4pins Molex kontakt. Hvis du har powerkabel tilkobla og får beskjeden skjønner eg mindre, eller at kortet mangler tilkobling - feilvare? . Har sett en plass at GF6600 kort bruker opp til ca. 75WHer er kortet eg fant: http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT43AND Lenke til kommentar
Bardal Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 fant det ikke først jeg heller.. men her er det.. XFX GeForce 6600 men er vel ikke noe bilde der.. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Se nøye på dette bildet, så ser du kontakten der også. Lenke til kommentar
Bardal Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 hm.. sant.. men jeg fant ikke noe da:p men skal se engang til når jeg kommer hjem fra skolen. takk til alle forresten:) Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) I have tried a more powerful powersupply, but that didnt work. Hvor stor, og var det en kvalitetsstrømforsyning? Mange strømforsyninger leverer ikke i nærheten av hva de lover. En kvalitetsstrømforsyning på 300W kan levere mye bedre enn en dårlig en på 400W. Kanskje du kan maile support på hjemmesiden til XFX? Eller kanskje du rett og slett skal benytte angreretten hvis du fremdeles har den. EDIT: Satte inn et bilde av PCI-e Endret 31. januar 2005 av Culpa Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Edit: Passet ikke etter at Culpa redigerte posten sin... Endret 31. januar 2005 av babbakaørn Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har et XFX 6600GT kort, og koblet fra molex kontakten for å se hva som skjer. Da får jeg opp en en feilmld når jeg kommer inn i windows at kortet sårt trenger mer strøm for å kjøres stabilt. Jeg lukket denne, og startet need for speed underground 2. Spillet låste seg relativt fort, og kastet meg ut til desktop. Gir med et bilde som har en ring rundt molexkontakten. http://torkelom.nettbutikk.no/images/xfx6600gt.JPG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå