Abdullah Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Heisann! Noen som har LINDOWS på CD eller på Server til Download? MSG meg eller post en link.. er interessert i denne.. Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Kremt! $99.. har mere lyst på CDR versjon Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 21:51, Abdullah skrev:Kremt! $99.. har mere lyst på CDR versjon Da er vel ikke dette plassen for det? Warez og piratkopiering er ikke tillatt her, det har du vel fått med deg, eller hva? EDIT: Tok feil, ikke bry dere om denne posten.. :wink: _________________ sim[ @ EFnet *Kremt* *Host* Stolt: Har svidd en ThunderBird 1,4 GHz.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-06-17 22:15 ] Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Dumbo skrev (2002-06-17 21:54):Da er vel ikke dette plassen for det? Warez og piratkopiering er ikke tillatt her, det har du vel fått med deg, eller hva? Det er fult lovelig å kopiere og spre Lindows, da Lindows er lisensiert under GPL. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 22:04, olsen skrev:Det er fult lovelig å kopiere og spre Lindows, da Lindows er lisensiert under GPL. OK.. Jeg gir meg, men visste ikke hvor glade folka bak det er.. Men som sagt tar til meg kritikken, visste det ikke.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 22:04, olsen skrev:Det er fult lovelig å kopiere og spre Lindows, da Lindows er lisensiert under GPL. Det er altså bare idioter som kjøper det? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: borre skrev (2002-06-17 22:24):Det er altså bare idioter som kjøper det? Tja, ikke idioter, men uvitende. Når du betaler for Lindows, så betala du ikke for OS'et, men for en tjeneste med mange program, hovedsaklig GPL program. Så det er vel helst uvitende som kjøper Lindows. Men det er jo bra at Lindows sprer Linux budskapet da :wink: Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det er kanskje også noen som vil støtte opp om arbeidet de gjør. Believe it or not, det finnes faktisk folk som gjør dette.. Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Ja jøss... lyst å tjene penger på denne jeg også Send meg plata, gir deg en hundrelapp for CDR'en! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 22:49, Dumbo skrev:Det er kanskje også noen som vil støtte opp om arbeidet de gjør. Believe it or not, det finnes faktisk folk som gjør dette.. Folka bak Lindows gjør ikke mye arbeid. De forsøker å tjene penger på andres arbeid, og kjøpernes uvitenhet. Skal du støtte opp om fri programvare donerer du penger til GNU/FSF, eller noen andre som gjør en skikkelig jobb. LeD Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 23:11, LeD skrev:Skal du støtte opp om fri programvare donerer du penger til GNU/FSF, eller noen andre som gjør en skikkelig jobb.LeD Nå mente jeg ikke akkurat å donere til folka bak lindows, men det er mange om gir penger tilfolk selv om software'en de lager er gratis. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: LeD skrev (2002-06-17 23:11):Folka bak Lindows gjør ikke mye arbeid. De forsøker å tjene penger på andres arbeid, og kjøpernes uvitenhet. Lindows er jo basert på Debian da. og den Windows funksjonaliteten de skryter av er Wine. Det eneste de har gjort er å utvikle en superenkel installasjon og superenkelt GUI. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 etter d jeg har hørt av foreløpige tester så funker det ikke noe særlig godt heller.... jeg hadde ligget unna det til det hadde blitt litt mere "fastgrodd" Lenke til kommentar
LeD Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Grunnen til at jeg er svært skeptisk til Lindows er at det er et kommersielt foretak som bryter de grunnleggende prinsippene og filosofien bak Linux og annen fri programvare. Joda, Red Hat og andre forsøker også å tjene penger på Linux, men de respekterer ideene bak fri programvare, bidrar til utvikling og prøver ikke å "lure" folk. De tjene jo først og fremst på support, bøker, osv. Skal man selge noe som er gratis, sier det seg selv at man må drive med "lureri". Har lest det meste materialet på lindows.com, og har inntrykk av at dette går ut på å lure uvitende til å betale for gratis programvare. At det ikke står forklart noe om GPL eller Linux i FAQ'en deres underbygger dette. Finner bare noe svada om at "en lisens" på Lindows koster x$ og gjelder for "hele familien"... Her prøver man tydeligvis å utnytte folk flests oppfatning av at "all kopiering av programvare er ulovlig", og "man må ha lisenser", noe Microsoft m.fl. har fortalt oss. Synes altså hele prosjektet virker råttent. LeD Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 23:23, olsen skrev: Quote: LeD skrev (2002-06-17 23:11): Folka bak Lindows gjør ikke mye arbeid. De forsøker å tjene penger på andres arbeid, og kjøpernes uvitenhet. Lindows er jo basert på Debian da. og den Windows funksjonaliteten de skryter av er Wine. Det eneste de har gjort er å utvikle en superenkel installasjon og superenkelt GUI. Ser jo det, 3 store bilder av "CEO President Chairman" som kan lastes ned. Lindows er bare laget for profitt.... masse $$$ ikke noe annet Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg fant faktisk lindows iso fil ved søk i kazaa... Hvorvidt dette er en valid fil eller om det er fake vites ikke... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 ikke bare idioter som laster det ned. Hva med de uten kraftig internett-linje? En ting til, er det at setter du opp wine selv, får du et mye bedre/mer stabilt windows wannabe Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 har RH6.2 selv, og følte at RH7.x er litt for windowsaktig, og at RH har blitt for store :sad: -selvsagt: de er noen av de ledende, og de holder fast om GPL, men når jeg skal installere en linuxdistro på en ny maskin blir det ikke RH, tror jeg prøver meg på LFS eller kanskje deb? uansett: er veldig fornøyd med 6.2'en "min", og støtter GNU i store deler av deres politikk. de er kanskje ekstremister på noen punkter, men uten dem hadde vi ikke hatt noen motvekt til microsofts politikk! jeg vil ikke at microsoft skal av markedet, for så kommer det noen andre og tar den plassen; kanskje et firma som lindows. i tillegg til at de blir mer og mer som ms (presis som the Ringbearer i LOTR blir 'spist' opp av ringens makt) vil ikke forbrukerne vite på langt nær så mye om selskapet, og de vil ha færre flauser bak seg. kanskje unngår de dem helt, men fører samme politikk? who knows? support open source! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå