Gå til innhold

Bumping av tråder

Anbefalte innlegg

Poster det her i og med at det er et spørsmål til moderatorene og synes det er her det passer best.

Bare lurer på deres holdning til bumping av poster. Tenker da på hvis en post f. eks. er en uke gammel og man ikke har fått svar, kan man da bumpe den opp, eller skal man heller lage en ny post?

Hadde som sagt vært interesant å høre moderatorenes holdning.. :wink:..

På forhånd takk..

Ønsker ikke å skape en diskusjon om emnet, men ønsker informasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-17 20:00, Kjetil Lura skrev:

Dumbo

Har du ikke fått svar på en uke så tyder det på at ingen kan hjelpe deg.
:grin:
Kjetil

correct me if I'm wrong, men jeg tror faktisk folk flest leser latestus.php, og folk er ikke på 24/7.

de få som kan noe om superduperfancy speilrefleks digitalkamera er muligens ute og drikker øl når en stakkars dreng poster et spørsmål om akkurat superduperfancy speilrefleks digitalkamera. når da disse ekspertene kommer hjem, godt påseilet, går de gjerne og legger seg. når de da våkner opp og sjekker latestus.php, så har posten forsvunnet.

derfor er bumping bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Dumbo skrev (2002-06-17 20:34):

Ok, nok useriøse svar :wink:..

Noen av moderatorene som vil svare på dette?

Min personlige mening:

Forumet er til bl.a. for at folk skal få hjelp. Det er vi vel alle enige om. Derfor anser jeg det ikke som ille om en poster på sin egen tråd _en_ gang etter noen dager dersom ingen har svart. Derimot synes jeg at en gang er nok. Ikke alle spørsmål får en svar på og sånn er det vel bare...

Dette er min personlige mening og har ikke tatt det opp med andre moderatorer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 19:27, Dumbo skrev:

Hadde som sagt vært interesant å høre
moderatorenes
holdning.. :wink:..

Ønsker ikke å skape en diskusjon om emnet, men ønsker informasjon

Hvis du kun vil høre moderatorenes mening foreslår jeg en privat melding til en av dem, og be dem diskutere saken. Hvis du derimot vil høre velbegrunnede meninger fra både moderatorer samt brukere, (noe som burde være ganske så viktig med tanke på utformingen av slike policyer), så burde du gjøre som du har gjort og poste det her.

Selv mener jeg en bump er greit, som sagt så kan ting forsvinne. Flere er bare stusselig..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Staaakar :razz: men helt seriøst, hvis det var "bic-judge" som sendte deg den meldingen, så har han ikke lest retningslinjene selv. Det står ingenting der om at bumping ikke er lovlig. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Bumping er bra. Det er mye bedre en en ny post. Og jeg kommer selv til og fortsette med det i egne poster hvis det er behov for det. Stå på!

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt: å bumpe tråden etter noen dager er greit - én gang. Å gjøre det etter noen timer er ikke greit. Det siste var tilfellet i den tråden det var vist til.

Oppdager jeg at en tråd blir bumpet etter kort tid, vil jeg fjerne "bumpe - posten". Slikt er irriterende og unødvendig - man får ikke nødvendigvis svar etter noen timer. Vent noen dager, så kan en prøve på nytt (vha. bumping). Får du ikke svar da, får du det neppe senere heller.

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...