Gå til innhold

Overklokket cpu...HD kræsjet


Anbefalte innlegg

Overklokket min amd 64 s939 3000 winnie

Maskinen gikk fint i mange timer og hadde ingen problemer med å kjøre aquamark....Men gleden varte ikke lenge.

Jeg hadde en del programmer som kjørte allerede da norton absolutt ville scanne Hardisken min...DA skjedde det....Maskinen stoppet opp og jobbet litt igjen...stoppet...og jobbet litt igjen...hver gang den stoppet så ble skjermen svart ...og når startet å jobbe, kom skjermbildet på igjen.

Det eneste jeg hadde gjort var å stille på fps`n som da var 220 mhz istedet for 200 som er normalt.

 

Jeg restartet maskinen,fjernet alt av endringer slik at alt var ved det normale...Men nei... lesefeil på disken..prøvde ut og inn og fram og tilbake.

Prøvde å installere Windows på nytt igjen på den samme disken....Nopes det gikk nok ikke.

 

 

Vet selvfølgelig at jeg har glemt noe viktig ...men hva?

n00b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke låste PCI-hastigheten til 33 MHz før du klokka opp FSB-en, kan det hende at du har tatt knekken på harddisken din. De liker nemlig ikke hastigheter over 33 MHz, og du er ikke førstemann til å drepe disken din på denne måten.

 

Et lite regnestykke:

FSB-en din var 200 MHz. Dvs. at divideren for PCI-bussen var 6. (200/6=33)

Når du så overklokker FSB til 220, får PCI-bussen følgende frekvens: 220/6=36,7 MHz

Altså en overklokking på 10%. Og det er gift for harddisker.

 

Bare søk litt, og du vil finne andre med samme skjebne. Løsning: Kjøp ny disk.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

hehe ja... jeg regnet med at jeg skulle ha låst ettellerannet.

Heldigvis hadde jeg to hardisker hvorav den minste og dårligste gikk åt helvete=)

 

Den funker som slave,men livet som mester er nok over for min lille 80 gb hd=)

Takk skal du ha=)

 

 

 

Mer jeg bør huske på neste gang... er litt new i gamet som noen kanskje har skjønt allerede.....I learned it the hard way=)

Lenke til kommentar

ja e skjønte ka du mente..no worries.. så lenge e får hjelp av deg kan du kalle agp for Erna Solberg og pcie som Kjell Magne.

 

 

Ett spm da... hva i alle dager har antall svingninger på pcie med HD å gjøre?

 

For deg o`noble mastah..så var det sikkert ett dumt spm...menneh e må spørre for å få liksom ...sammenhengen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...