StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Overklokket min amd 64 s939 3000 winnie Maskinen gikk fint i mange timer og hadde ingen problemer med å kjøre aquamark....Men gleden varte ikke lenge. Jeg hadde en del programmer som kjørte allerede da norton absolutt ville scanne Hardisken min...DA skjedde det....Maskinen stoppet opp og jobbet litt igjen...stoppet...og jobbet litt igjen...hver gang den stoppet så ble skjermen svart ...og når startet å jobbe, kom skjermbildet på igjen. Det eneste jeg hadde gjort var å stille på fps`n som da var 220 mhz istedet for 200 som er normalt. Jeg restartet maskinen,fjernet alt av endringer slik at alt var ved det normale...Men nei... lesefeil på disken..prøvde ut og inn og fram og tilbake. Prøvde å installere Windows på nytt igjen på den samme disken....Nopes det gikk nok ikke. Vet selvfølgelig at jeg har glemt noe viktig ...men hva? n00b Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Hvis du ikke låste PCI-hastigheten til 33 MHz før du klokka opp FSB-en, kan det hende at du har tatt knekken på harddisken din. De liker nemlig ikke hastigheter over 33 MHz, og du er ikke førstemann til å drepe disken din på denne måten. Et lite regnestykke: FSB-en din var 200 MHz. Dvs. at divideren for PCI-bussen var 6. (200/6=33) Når du så overklokker FSB til 220, får PCI-bussen følgende frekvens: 220/6=36,7 MHz Altså en overklokking på 10%. Og det er gift for harddisker. Bare søk litt, og du vil finne andre med samme skjebne. Løsning: Kjøp ny disk. Endret 31. januar 2005 av atrax Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 hehe ja... jeg regnet med at jeg skulle ha låst ettellerannet. Heldigvis hadde jeg to hardisker hvorav den minste og dårligste gikk åt helvete=) Den funker som slave,men livet som mester er nok over for min lille 80 gb hd=) Takk skal du ha=) Mer jeg bør huske på neste gang... er litt new i gamet som noen kanskje har skjønt allerede.....I learned it the hard way=) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja, det kan lønne seg å sette seg litt inn i farene ved overklokking før man begynner.. Det viktigste å huske på er å låse PCI/AGP og ikke tukle med spenninger du ikke har greie på. Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Kan noen liste opp det jeg bør huske på å gjøre for å få en "sikker"(noe vagt begrep) overklokking. Og gi meg noen hint om hvilke program jeg bør laste ned for å teste ut overklokkings stabiliteten...og hva den gjør=) Takker så meget på forhånd Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Klarer ikke finne pci lock... Har et msi k8n diamond s939,,, Noen som har dette eller hvet hvor jeg finner den i bios? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hmm... dersom det er som neo2 (msi) Set agp = 67 mhz (66 standard) Sata 3+4 er låste ikke 1+2 (neo2) Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 say woot...finner ingen plasser der det står noe som helst om lock... *im sorry for bein so stupid* Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ikke lock.. bare set AGP freq. = 67 (i hvertfall neo2!!!!) Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 eneste frekvensen jeg finner er Pcie freq...og den står på hundrE Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Da skal ikke jeg klokke så mye igjen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hehehehe... tenkte meg ikke om .... heheheh.... er jo PCIe ... argh.. pinlig ..... Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 ja e skjønte ka du mente..no worries.. så lenge e får hjelp av deg kan du kalle agp for Erna Solberg og pcie som Kjell Magne. Ett spm da... hva i alle dager har antall svingninger på pcie med HD å gjøre? For deg o`noble mastah..så var det sikkert ett dumt spm...menneh e må spørre for å få liksom ...sammenhengen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ett spm da... hva i alle dager har antall svingninger på pcie med HD å gjøre? PCI-e har ikke noe direkte med harddiskene å gjøre, men diskene kjører på PCI-bussen. Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 De står for øyeblikket(default) på100 mhz da...ehmzz...burde ikke egentlig hdene min vært fried for lenge siden om den skal være på 67mhz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå