Gå til innhold

Grensen på overklokking av Geforce Fx5700 256?

Anbefalte innlegg

Har nå planer om og overklokke den via powerstrip, men må høre med dere hva grensen er.

Jeg har nå engine clock på 351,0 mhz

Og Memory clock på 684,00 mhz.

Og vær litt spessifiksert med og fortelle meg hva jeg skal dra, liksom det med engine clock og memory clock. :)

Endret av le_state
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testa mitt med 3Dmark2001 og ved memoryspeed 605Mhz biket poengsummen nedover.

Core kjører jeg foreløpig på 425Mhz men har hatt den på 445Mhz men da ble kortet fort for varmt og div. spill kutta etter kort tid.

Hvilken kjøling har du på ditt kort?

Har bestilt meg en NV1 kjøler til mitt så vi får se hvor langt jeg kommer da.

Lenke til kommentar

Har du testa med noe testprogram at skjermkortet ditt faktisk yter noe med den hastigheten på minnet, forde overklokker du for mye begynner poengsummen og gå ned men det ser ut som minnet ditt tåler mer en mitt.

351Mhz på core virker lite da.

Standarhastighet under 3D aplikasjoner er jo 425Mhz eller er det forskjellig på ditt.

Har et Gainward FX5700 256Mb 5ns 880.

Overklokking.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Nja har faktisk ikke noe slags program, men satt opp engine clock opp til 433,mhz uten stress. Mens memory clock tør jeg ikke og sette opp mer en 550 mhz som det ligger an nå.

Fordi jeg satt opp litt høyt i sted, alt begynnte og blinke liksom som ut som skjermen sprakk og alt pixelet rant ut :o.

Men fikk restartet og alt ble på default igjen.

Lenke til kommentar

Jeg testa meg fram med 3Dmark 01 og starta med å overklokke minnet med 5 Mhz for deretter å teste med 3Dmark og slik gjorde jeg til poengsummen gikk ned igjen og det gjorde den på 605Mhz så da var minnehastigheten mest effektiv på 600Mhz, så prøvde jeg det samme med core men tok det hele nokså forsiktig pga. faren for overophetning, nå stopper kortet mitt dersom det går for varmt, noe det gjorde noen ganger under UT2004 og HL2 så da var det bare å klokke core ned igjen.

Men som sagt jeg skal teste litt når jeg får NV1 kjøleren til kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...