el_scorcho Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Får en feilmelding: Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /hsphere/local/home/elsrudco/bryllup.elsrud.com/tabell.php on line 5 linje 5 er denne: $sql = CREATE TABLE 'gjest' ( Her er hele koden: <?php include ("conn.php"); mysql_select_db("elsrudc_bryllup") or die("Klarte ikke å velge databasen"); $sql = CREATE TABLE 'gjest' ( 'id' INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , ' navn' VARCHAR( 35 ) DEFAULT 'Noname' NOT NULL , ' hjemmeside' VARCHAR( 35 ) DEFAULT 'www.' NOT NULL , ' tid' TIME NULL' ' melding' TEXT DEFAULT 'Ingenmelding' NOT NULL , ' PRIMARY KEY ( 'id' ) ); mysql_query($sql) or die("klarte ikke å lage tabell!"); mysql_close(); //Close connection - optional ?> Her er koden i include-filen: <?php mysql_connect("mysql2.hosted.servetheworld.net", "bruker_bryllup", "passord") or die("Fikk ikke kontakt med databasen"); ?> Men der får jeg jo ingen feil. Kan noen hjelpe meg med dette, så blir jeg glad. På forhånd tusen takk Endret 31. januar 2005 av el_scorcho Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 $sql = "CREATE TABLE 'gjest' ( 'id' INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , ' navn' VARCHAR( 35 ) DEFAULT 'Noname' NOT NULL , ' hjemmeside' VARCHAR( 35 ) DEFAULT 'www.' NOT NULL , ' tid' TIME NULL' ' melding' TEXT DEFAULT 'Ingenmelding' NOT NULL , ' PRIMARY KEY ( 'id' ) )"; Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Veldig bra, tusen takk, men nå fikk jeg at jeg ikke klarte å lage tabellen...(dvs han gikk inn i DIE) Hvorfor det? Noen som ser noen feil i oppsettet mitt på det? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 du skal ikke ha anførselstegn rundt kolonnenavn Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Typen Text kunne ikke ha default!! Problem solved Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå