Gå til innhold

TT BigWater og TT Tsunami.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har montert det i Shark.

Siden Tsunami er litt mindre så er det ikke noe problem, kan hende at du bare må plassere Radiatoren på utsiden bak vis du ikke får plass inni.

Og det skal ikke være noe problem, TT Big water er egentlig ganske enkel å montere, og det kan også være lurt å se litt i manualen som følger med å :)

Lenke til kommentar

Vis du kabinettet har en 120mm vifte bak så fester du radiatoren i den bare bakfra å skrur skruene innenfra kabinettet, har kabinettet bare 80 mm vifter så har radiatoren et sånt hengsel på toppen som du kan skru den fast i et hull som vanligvis pleier å være rett over 80 mm vifta(alt dette har med å feste radiatoren på utsiden bak, vis noen ikke forsto det)

Lenke til kommentar

Spørs hvilket gitter du mener, om det som sitter fast i vifta, eller det gitteret som er bygd i kabinettet, gitteret i kabinettet bør du ikke gjøre noe med, men vifta på radiatoren bør kansje snus sånn at den suger luft.

Det med slangene de kan du f.eks dra igjennom PCI slottene ;) det følger med en sånn fin slott i pakka som du kan gjøre det med, men kan også vært lurt å skaffe seg såkalte "albuer" de gir deg en fin bøy istede for at du sitter å bøyer slangen for mye og gjør det sånn at vannet for det vanskligere å komme seg igjennom slangen.

Lenke til kommentar

hmmhmm...det var gitteret på kabinettet jeg mente ja...

...dette begynner å friste litt...men, er dette settet godt nok til å f.eks. kjøle to skjermkort pluss cpu? (jeg er klar over at jeg trenger to gpu-blokker i tillegg riktignok)

og, hvor plasserer jeg pumpen? i bunnen ved pci-slottene, eller kommer den i veien for eventuelle pci-kort eller skjermkort nummer 2?

Lenke til kommentar

Jeg har værtfall sett at pumpa får plass i de fleste kabinetter ved siden av pci slottene eller noe ja.

Og jeg tror at dette settet vil bli litt "dårlig" for å kjøle 2 skjermkort og 1 CPU grunnen er at pumpa som er med er ikke av den som flytter mest vann, så vis du skal kjøle så mye, så ville jeg nok godt for et annet sett, eller å plukke ut deler selv.

Lenke til kommentar

hmm...nå er jeg ikke så veldig kresen da...

...planen var egentlig å bare skifte ut den boxed cpu-kjøleren...og ha vanlig kjøling på skjermkortene(når/om det blir to)...

...men, så begynte jeg å sikle litt på dette settet til cpu'en...og siden skjermkortet ligger på 70' ved load så tenkte jeg at kanskje dette settet kunne løse det "problemet" også...

...tror det blir for dyrt å gå for et annet sett, eller velge ut deler selv! :)

hmhm...får tenke litt på det...takk for hjelpen så langt toxicman! ;)

...men, det hadde vært betryggende å fått hørt noe fra noen som har montert dette settet i dette kabinettet... :)

Lenke til kommentar
Du finner alt ut når du får det, det er kjempe enkelt spes i ditt kabinett.

heh...nå startet jeg denne tråden for å finne ut om jeg faktisk skal gå til innkjøp av det! :)

flott at du sier at det er enkelt...men, jeg har lest at mange ikke anbefaler tsunami fordi det er svært liten plass til vannkjøling i det...i tillegg har jeg googlet litt og ikke funnet noen bilder av bigwater og tsunami i kombinasjon...(faktisk så har jeg knapt funnet bilder med tsunami og vannkjøling)

og, om settet ikke er bra nok til å kjøle mer enn en cpu så er det ikke så interessant lenger! ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at du får koblet til denne vannkjølingen i ditt kabinett på en eller annen måte, og som sakt det er ikke vansklig å montere, selv ikke for nybegynnere.

Til å kjøle CPU er den helt super til, og et skjermkort og cpu skal vistnok gå bra det å, men 2 skjermkort og 1 cpu da blir nok pumpa for svak.

Håper det ordner seg for deg ettervært, jeg er værtfall fornøyd med vannkjølinga mi så langt :)

Lenke til kommentar

Pumpa vil virker vis du skal kjøle 2 skjermkort og 1 cpu det er ikke det, men du vil ikke få spesielt mye ut av det, jeg går bare utifra hva jeg har lest og hørt, denne pumpa pumper bare 120 L i timen og det er ganske lite i forhold til vanlig pumper som pumper fra 600-1000l i time osv...

Du kan prøve å bruke dette settet til å kjøle 2 skjermkort og 1 cpu men det bil nok ikke bli så stort mye bedre enn vifter, kansje dårligere for den del.

Det er værtfall hva jeg tror, skulle kansje fått en ekspert på å svare på det der, en som har testa det eller noe.

Lenke til kommentar
Er vel det kabinettet som blir brukt som blir brukt som eksempel i manualen om jeg ikke tar helt feil.

Interesting...

...jeg prøvde å finne manualen på nettet, uten hell.

Men, jeg har ingen krav om at det skal kjøle noe særlig bedre enn en god luftkjøler...men, det må for all del ikke bli dårligere! ;)

:hmm:...jeg får begynne med å telle litt kroner... :)

Lenke til kommentar

Det du værtfall uansett vil tjene er at systemet ditt vil bli litt stillere.

La dette settet kjøle 2 skjermkort og en CPU vet ikke jeg hvordan blir, det kan sikkert gå, men blir nok neppe noe bedre enn luftkjøling som jeg sa, men jeg vil ikke si noe helt sikkert, jeg er ikke den med mest peiling om dette.

Du får værtfall ha lykke til vidre uansett hva du gjør :) også håper jeg du har fått svar på noe av det du har lurt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...