Gå til innhold

Hvilket av disse to er best?

Makky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt Asus P4C800-E Deluxe...stabilt som fjell, pluss at det klokker bra :cool: Til de som tror kortet ikke klokker bra; Toms hardware brukte kortet når de klokka en P4 til 5.2GHz med flytende nitrogen.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Jeg har begge kortene selv.

I motsetning til de fleste andre her ville jeg valgt å beholde IC7-MAX3. Sto selv med de samme valgene i fjor sommer, og valgte da Asus P4C800-E deluxe. Har fått tak i ett IC7-MAX3 kort senere, og med ett resultat at P4C800-E deluxe kortet ligger og samler støv.

Abiten booter raskere, og er like stabil som Asus sitt (min mening). Eneste minuset med IC7-MAX3 er støyen, samt at OTES og chipsetvifta har en tendens til å slutte å funke, men de kan da byttes til noe bedre.

De rambrikkene jeg har prøvd er Crucial BallistiX3200, Corsair TWINX1024-4400C25 og Corsair TWINX1024-3200LL v1.2. De er prøvd på begge kortene.

Crucialen holder lavere timings frem til 240FSB (2,5-2-2-5 på min pc, og her stopper CPU`en opp).

Jeg tror ikke på at Corsair Value når 327 FSB. I så fall vil det nok være verdensrekord. :D

Bruktprisen varierer på hvor gamle kortene er, men mellom 8-900,- er der jeg har sett prisene på disse HK, dog kanskje med at IC7-MAX3 litt høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...