ScAr_FaCe Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) en dag så slo jeg av skjermen min, fordi jeg ikke orket at den stod på:S når jeg slo den på igjen, så stod det noe om at den ikke klarte og boote fra "previous device" , og at jeg måtte sette tilbake innstilingene på boot systemet. jeg gikk inn i bios og så hvordan boot systemet mitt stod på, og la merke til at alt står som det alltid har stått. jeg har tatt diverse tester, med oppstarts disket og windows cd, og testene sier at den ikke finner hardisken min. eller at windows disken min ikke er registrert elns.. min forklaring på dette er at mens jeg hadde skjermen av så kan jeg ha fått et virus, og etter som jeg ikke fulgte med på skjermen så har det viruset klart og gjort endringer på pc'n min. noen som har en løsning på dette ? Endret 31. januar 2005 av ScAr_FaCe Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Evt kan det være en løs / defekt IDE-kabel mellom windows-disken og hovedkortet.. Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) ,31/01/2005 : 09:54] Evt kan det være en løs / defekt IDE-kabel mellom windows-disken og hovedkortet.. har sjekket det....er ikke det skjønner du Endret 31. januar 2005 av ScAr_FaCe Lenke til kommentar
qwert Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Finnes disken i BIOS? Hvis ja kan det være bootsektor som har tatt kvelden. Lavnivå diskverktøy fra hardiskprodusenten kan muligvis fikse dette midlertidig, men slikt er gjerne tegn på at disken er døden nær. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ser ikke helt sammenhengen med at du slår av skjermen og vips så spiser virus opp pcn din Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Ser ikke helt sammenhengen med at du slår av skjermen og vips så spiser virus opp pcn din nei rart det der... :S Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 http://www.norman.com/no Last ned og kjør ivei, og la oss få høre hva du finner... Og Autentiseringsnøkkel finner du her hvis du er kunde. Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 http://www.norman.com/noLast ned og kjør ivei, og la oss få høre hva du finner... Og Autentiseringsnøkkel finner du her hvis du er kunde. men hvordan skal jeg klare og kjøre denne når jeg ikke får startet windows ? det kommer bare en svart skjerm der det står at den ikke klarer og boote ! er litt noob i dette asså.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du får resette CMOS Discarge jumper (resette BIOS). Jeg har en post som inholder fremgangsmåten for det her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=370095&hl= (Omtrent i midten av siste inlegget mitt) Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Du får resette CMOS Discarge jumper (resette BIOS).Jeg har en post som inholder fremgangsmåten for det her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=370095&hl= (Omtrent i midten av siste inlegget mitt) ok, det vet jeg hvordan jeg gjør... men da vil BIOS'en bli resetet, ikke sant ? for jeg har allerede resetet BIOS'en min fra før, i BIOS... men men...etter at jeg har gjort dette ? da skal alltså alt være i orden ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 For å resette CMOS Discarge jumper, tar du ut stikk for lysnett eller slår av bryter på PSU. Deretter trykkes startknappen på maskinen inn, for å lade ut kondensatorene. Så flyttes jumperen over og tilbake. Og ikke noe mer tull med batterier osv. Deretter startes maskinen, og du holder nede Del-knappen med det samme. Hvis du mislykkes å komme inn i BIOS skal du fortsette og forsøke evt. også med Inset-knappen (eller også andre knapper) nede. Straks du kommer inn i BIOS blir du User på CPU, stiller inn hva den skal ha, og stiller inn klokken Hvis du har bedre forslag selv så skjønner jeg ikke hvorfor du spør i forum. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du har ikke en ekstern HD stående ? Fikk følgende meld en gang selv,grunn til dette var at den eksterne disken sto på Merkelig..hehe Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 For å resette CMOS Discarge jumper, tar du ut stikk for lysnett eller slår av bryter på PSU. Deretter trykkes startknappen på maskinen inn, for å lade ut kondensatorene. Så flyttes jumperen over og tilbake. Og ikke noe mer tull med batterier osv. Deretter startes maskinen, og du holder nede Del-knappen med det samme. Hvis du mislykkes å komme inn i BIOS skal du fortsette og forsøke evt. også med Inset-knappen (eller også andre knapper) nede. Straks du kommer inn i BIOS blir du User på CPU, stiller inn hva den skal ha, og stiller inn klokken Hvis du har bedre forslag selv så skjønner jeg ikke hvorfor du spør i forum. v0t ? snakker du til meg elr ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå