Gå til innhold

Fersking trenger hjelp til bygging av pc


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt følgende komponenter:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM

Socket 939 512KB cache "Winchester"

 

Arctic Cooling Freezer 64

 

Socket 754/939/940 - AMD64 5000+/FX -59

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

 

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1)

 

POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail- PCI-EXPRESS 128MB DDR/ TV-out/DVI

 

+ny strømforsyning, 20-24 pinskabel mellom hovedkort og strømforsyning. Samt at jeg bruker en harddisk fra 2002 (er ikke sikker på specs) ditto med dvdspiller og floppy.

 

Problemet oppstår når jeg har koblet sammen alle komponentene. Jeg har koblet til det jeg ser av strømkabler for vifter etc, og samtlige vifter blåser når jeg skrur på pc'en. Men pc'en piper bare hvert 5 sekund i lang tid og skjermen mottar ikke noe signal.

 

Iflg manualen til hovedkortet skal det være stemmebeskjeder etc ved problemer i oppstart men med unntak av pipingen hvert 5 sekund skjer det lite ellers.

 

Noen som har anelse hva jeg har gjort feil? Hvis jeg må legge ut mer info for å få hjelp vennligst si ifra.

 

Jo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kobla høytalere til lydkortet for å høre "feilmeldingen"?

 

Er jo så mangt som kan være feil, CPU, RAM, Skjermkort..

Kabelen til CPU vifta er koblet til hovedkortet og ikke til en strømkontakt fra PSUet? (Tenkte kanskje at hovedkortet ikke ville boote hvis det ikke var noen vifte der, og det er jo enkelte CPU vifter som kommer med molex kontakt)

Lenke til kommentar

Ok, siden jeg dobbeltpostet med denne i hovedkort forumet også så er det best og stenge tråden her og forsette der.

 

Men tipset med høyttaler tenkte jeg ikke på. Regnet med at kabinettets høyttaler også ville ta med speech fra hovedkortet men det kan jo fort hende at det ikke gjør ja.

 

Jo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...