Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Topcom Xplorer871BT, Sys lampe blinker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fettern min har fått seg ADSL, og i denne forbindelse har han da fått dette TopCom modemet fra Telenor.

Selv om linja ikke var oppe ennå, kobla jeg til modemet og prøvde å i det minste få konfigurert den.

Men modemet svarte ikke på std.ip (er ikke den 10.0.0.138?)..

Det at sys-lampa blinker - Betyr det at et eller annet er galt med modemet eller at adsl'en ikke er tilkobla ennå (adsl lampa blinker også)?

Har forståelse for at ADSL blinker, men sys lampa bør da ikke blinke sånn når wan/lan ikke er plugga i? Den bør vel lyse grønt for å vise at alt er ok med modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet med at syslampa blinker. Men ADSL'en min funker, og det lyser i både pwr og ADSL... Bruker i tillegg en trådløs router som gir meg en IP i 192.168.xxx.xxx klassen, så hvordan får jeg kommet meg inn på modemet for å konfigurere det til ikke å blinke? ADSLRouteren (Topcom Xplorer 817BT) er satt til modem. Skal jeg bare plugge over nettverkskablen i ADSL modemet, og hva kan jeg konfigurere for å få Syslampa til å slutte å blinke? Tips mottas.

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med telenor kundeservice om dette for lenge siden.

Det er oppgitt feil i den brukermanualen. Det er meningen at lampen skal blinke..

Men jeg vil anbefale deg en ting, for at linja skal bli mer stabil. Reset alle innstillinger i modemet. Legg deretter til KUN brukernavn og passordet!

Hvis du ikke gjør dette vil du oppleve store problemer med både disconnect og feil ved DNS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...