Gå til innhold

overklokking=rett i dass


Anbefalte innlegg

Ja i går overklokka jeg litt her og der :dontgetit: og det skulle jeg selvfølgelig ikke gjort, jeg klokka minne og agp hastigheten :blush: ja og så skulle jeg restarte dataen men det kom ikke bilde på skjermen men den starter forde, jeg har mine anelser om at dette har noe med agpn og gjøre, jeg satt den hastigheten fra 70 til 80 mhz, rammen ellers tok jeg på 120% @ 400 mhz (tror det var 333 før) noen måte og reste dette på``? jeg fikk ikke helt til det dere med jumperen på hovedkortet, og vist jeg ikke får fiksa dataen, ja da får jeg faen meg ikke ha data mer :cry: håper for all del at det ikke er noe problem og fikse...................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å øke AGP-frekvensen er _farlig_ for skjermkortet.

Den skal helst stå på 66MHz alltid.

Ved å øke den til hele 80MHz har du trolig klart å ødelegge skjermkortet ditt og får derfor ikke noe bilde.

 

Dessuten er det ikke sikkert at minnet klarte en så høy frekvens.

Husk at overklokking må tas stegvis, ikke makse ut alt med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg ville tro det ja. Sad but true. :ermm:

Men prøv først å restte bios før du tar den endelige avgjørelsen.

For sikkerhets skyld, ta ut strømtilførsel, slå av knapp på psu (hvis du har)

Ta ut cmos batteri og sett jumperen på reset i ett minutt. Sett sammen

og prøv.

 

Vær litt mer varsom neste gang, ikke øke så mye om gangen. ;)

God Speed and good luck.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar

er litt avhengig av hvilket hovedkort du har (og det er ikke alle som har muligheten til det heller tror jeg).

 

på noen kan denne settes direkte til ønsket frekvens, mens på andre settes den vel til halvparten av AGP hastigheten...

 

kjenner ikke hovedkortet ditt, så du får lete litt i dokumentasjonen på kortet ditt ;)

Lenke til kommentar

PCI/AGP lås er ikke så vanlig på eldre kort, så hvis hovedkortet ditt er eldre enn ett år, så ville jeg tro at den ikke har PCI/AGP lås.

For å si det slik, manualen ville vel skrytt litt av det hvis den fantes.

 

Ang batteri på bios, det var bare for å være på den helt sikre siden. Ingen nødvendighet. Men skulle bare være å trykke inn den lille platen som holder

batteriet på siden, så skulle det falle fint ut. Men ok, mitt tips er å prøve ett annet kort. Kjappeste måten egentlig.

 

Good luck :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...