[SK]Eagle Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja i går overklokka jeg litt her og der og det skulle jeg selvfølgelig ikke gjort, jeg klokka minne og agp hastigheten ja og så skulle jeg restarte dataen men det kom ikke bilde på skjermen men den starter forde, jeg har mine anelser om at dette har noe med agpn og gjøre, jeg satt den hastigheten fra 70 til 80 mhz, rammen ellers tok jeg på 120% @ 400 mhz (tror det var 333 før) noen måte og reste dette på``? jeg fikk ikke helt til det dere med jumperen på hovedkortet, og vist jeg ikke får fiksa dataen, ja da får jeg faen meg ikke ha data mer håper for all del at det ikke er noe problem og fikse................... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Å øke AGP-frekvensen er _farlig_ for skjermkortet. Den skal helst stå på 66MHz alltid. Ved å øke den til hele 80MHz har du trolig klart å ødelegge skjermkortet ditt og får derfor ikke noe bilde. Dessuten er det ikke sikkert at minnet klarte en så høy frekvens. Husk at overklokking må tas stegvis, ikke makse ut alt med en gang. Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 håper det er skjerm kortet som er ødelagt, og ikke ramen.! men jeg ødelegger vel ikke et skjermkort til ved og putte det inni? jeg har slått av og på jumperen, er den tilbakestilt da? Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 er det noen måte man kan restarte biosen på? og vist jeg fyrer inni et annet skjermkort, så blir vel ikke det ødelagt i det jeg slår på dataen ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har du resat CMOS er BIOS tilbakestilt, og da skal det ikke være noen fare for å dytte inn et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 det håper jeg for all del, flaks at jeg hadde et radeon 9600 da Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 er konklusjonen at agp kortet er gåent? Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jeg ville tro det ja. Sad but true. Men prøv først å restte bios før du tar den endelige avgjørelsen. For sikkerhets skyld, ta ut strømtilførsel, slå av knapp på psu (hvis du har) Ta ut cmos batteri og sett jumperen på reset i ett minutt. Sett sammen og prøv. Vær litt mer varsom neste gang, ikke øke så mye om gangen. God Speed and good luck. Endret 31. januar 2005 av Jon Ivar Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 du må også passe på å låse PCI klokkefrekvensen først!! ellers kan hd ryke... Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hvordan gjør jeg det? ps: jeg fikk ikke ut cmos batteriet, det sått så jævlig og jeg vil ikke bruke makt for og så ødlegge hele hovedkortet.... Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 er litt avhengig av hvilket hovedkort du har (og det er ikke alle som har muligheten til det heller tror jeg). på noen kan denne settes direkte til ønsket frekvens, mens på andre settes den vel til halvparten av AGP hastigheten... kjenner ikke hovedkortet ditt, så du får lete litt i dokumentasjonen på kortet ditt Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 finner ikke noe der .... Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 PCI/AGP lås er ikke så vanlig på eldre kort, så hvis hovedkortet ditt er eldre enn ett år, så ville jeg tro at den ikke har PCI/AGP lås. For å si det slik, manualen ville vel skrytt litt av det hvis den fantes. Ang batteri på bios, det var bare for å være på den helt sikre siden. Ingen nødvendighet. Men skulle bare være å trykke inn den lille platen som holder batteriet på siden, så skulle det falle fint ut. Men ok, mitt tips er å prøve ett annet kort. Kjappeste måten egentlig. Good luck Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 og hva er muligheten for og ødlegge det kortet? er det ikke trygger om jeg tar det kortet i en annen maskin? har 3 maskiner Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Muligheten for å ødelegge et nytt skjermkort på det hovedkortet er ca. 0 om du har resat CMOS. Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 da røsker jeg ut det batteriet for og være sikker, så prøver jeg et nytt skjermkort Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 når jeg tar ut batteriet, kobler jeg fra alt strøm og slår av psu og lar batteriet være ute i ca 1 min ? når jeg skulle resette jumper så gikk det ikke så jeg prøvde liksågodt mens daten var på :O kan det ha gjort noen skade? Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 jess jeg fikk cmosen ut Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 JAA! jeg fikk dataen på ! najs det skal dere ha gutta, men jeg fikk en feilmelding med cmos et eller annet! skal inn og prøve nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå