Gjest medlem-23990 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette ma vaere noe av det meste idiotiske jeg har lest pa lenge: http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml.../30/wgerm30.xml A 25-year-old waitress who turned down a job providing "sexual services'' at a brothel in Berlin faces possible cuts to her unemployment benefit under laws introduced this year. Prostitution was legalised in Germany just over two years ago and brothel owners – who must pay tax and employee health insurance – were granted access to official databases of jobseekers. The waitress, an unemployed information technology professional, had said that she was willing to work in a bar at night and had worked in a cafe. She received a letter from the job centre telling her that an employer was interested in her "profile'' and that she should ring them. Only on doing so did the woman, who has not been identified for legal reasons, realise that she was calling a brothel. Under Germany's welfare reforms, any woman under 55 who has been out of work for more than a year can be forced to take an available job – including in the sex industry – or lose her unemployment benefit. Last month German unemployment rose for the 11th consecutive month to 4.5 million, taking the number out of work to its highest since reunification in 1990. Eh... W T F Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den tyske regjeringen pimper Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den tyske regjeringen pimper Ja... helt sant egentlig. :!: Her motte de liberale seg i doren, rett og slett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Her er det tydeligvis at konsekvensanalysen av det å legalisere prostitusjon ikke ble gjennomført skikkelig. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Man kan også hevde at byråkratiet er en smule stivbeint. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jeg er for at kvinner kan prostituere seg helt lovlig, men å sidestille prostitusjon med vanlig yrke er helt bak mål. Det er ingen som skal tvinge noen til å selge sex. Det blir jo på den samme måten som bakmennene tvinger kvinnene i Oslo til å selge sex. Dette blir helt feil. Her er det heller byråkratene som er alt for stive i sine tolkninger av loven. Byråkrater er som kjent veldig firkantete uansett hva slags side av politikken loven kommer ifra. Endret 31. januar 2005 av Radhoo Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Helt idiotisk. Jeg ser ikke at det er noe mindre vanskelig for henne å prostituere seg enn om en mann plutselig hadde fått et brev fra AETAT som sier at han må prostituere seg som homofil, eller så får han ikke penger... liksom wtf... lol Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det burde har skjedd en feil i administrasjonen i tysk aetat, men du vet aldri. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den tyske regjeringen pimper Ja... helt sant egentlig. :!: Her motte de liberale seg i doren, rett og slett. Hva har dette med liberalisme å gjøre? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hva har dette med liberalisme å gjøre? Legalisering av prostitusjon-> normalisere prostitusjon-> sidestille prostitusjon med annet arbeid. Er ikke dette liberalisme så langt man kan trekke det så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Legalisering av prostitusjon-> normalisere prostitusjon-> sidestille prostitusjon med annet arbeid.Er ikke dette liberalisme så langt man kan trekke det så vet ikke jeg. I et liberalistisk samfunn har man ikke trygd, og dermed slipper man slike problemer som dette. Når det gjelder prostitusjon, er det mitt syn at det bør være juridisk likestilt med andre yrker, men juss er ikke det samme som moral. Prostitusjon er ikke moralsk likeverdig med å vaske vinduer. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 I et liberalistisk samfunn har man ikke trygd, og dermed slipper man slike problemer som dette Høres mer ut som anarki eller råkapitalisme, gitt. Begge like tåpelige, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Når det gjelder prostitusjon, er det mitt syn at det bør være juridisk likestilt med andre yrker, men juss er ikke det samme som moral. Prostitusjon er ikke moralsk likeverdig med å vaske vinduer. Dette utsagnet kan forståes på 2 måter, enten så mener du at man skal godta prostitusjon på lik linje med annet arbeid og arbeidsledige som ikke vil prostituere seg skal beghandles på lik linje med andre arbeidsledige, eller så mener du at prostitusjon er legalt arbeid sidestilt med annet arbeid men folk skal ikke presses til prostitusjon i mangel av noe annet. Personlig så mener jeg at en ting er å legalisere det men folk som ikke vil prostituere seg skal ikke behandles likt med arbeidsledige som ikke vil arbeide. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Høres mer ut som anarki eller råkapitalisme, gitt. Jeg vet ikke hva du mener med råkapitalisme, men jeg er i alle fall ikke tilhenger av anarki, da det i essens er det samme som sosialisme. Forskjellen er kun hvilken instans som utfører tvangen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Dette utsagnet kan forståes på 2 måter, enten så mener du at man skal godta prostitusjon på lik linje med annet arbeid og arbeidsledige som ikke vil prostituere seg skal beghandles på lik linje med andre arbeidsledige, eller så mener du at prostitusjon er legalt arbeid sidestilt med annet arbeid men folk skal ikke presses til prostitusjon i mangel av noe annet. Som sagt er jeg motstander av trygd, hvilket innebærer at det i utgangspunktet ikke er noe problem. Personlig så mener jeg at en ting er å legalisere det men folk som ikke vil prostituere seg skal ikke behandles likt med arbeidsledige som ikke vil arbeide. Innenfor dagens paradigme, er jeg enig i dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Den tyske regjeringen pimper Ja... helt sant egentlig. :!: Her motte de liberale seg i doren, rett og slett. Hva har dette med liberalisme å gjøre? 1. Lovliggjoring av prostitusjon. 2. Trygdesystemet. 3. Kvinnefrigjoring. BANG! :!: Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Heh.. denne passer kanskje bedre under humor? dagens.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hmm ja, det blir litt å møte seg selv i døren. Ganske morsomt. Lenke til kommentar
farke Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hva har dette med liberalisme å gjøre? 1. Lovliggjoring av prostitusjon. 2. Trygdesystemet. 3. Kvinnefrigjoring. BANG! :!: Her bruker du den amerikanske definisjonen på liberalisme, der "de liberale" er venstrekreftene i politikken. Europeisk liberalisme er faktisk liberalisme, og i forhold til din liste er disse: 1. Imot kriminalisering av og offentlig innblanding i noe yrke, inkl. prositusjon, 2. Imot trygd, 3. For "frigjøring" for dem som måtte ønske det, så lenge ingen tvang initieres for å istedkomme dette. Endret 2. februar 2005 av farke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå