Gå til innhold

Hvilke er raskest: xD-Picture Card, CompactFlash++

svas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CompactFlash er nok muligens det raskeste valget.. :)

xD Picture Card har read/write speed på 5/3 MB/s. xD er nok raskere enn vanlig, standard CompactFlash, men om du kjøper high-speed CF-kort, så er dette langt raskere. SanDisk, som lager kvalitetsprodukter, har f.eks. CompactFlash Extreme III, med minimum read/write speed på 20 MB/s

CompactFlash er i tillegg svært billig i forhold til kapasitet - selv kjøpte jeg her om dagen 2 stk SanDisk CF Ultra II 1GB kort til våre digitalkameraer, til den nette pris av drøye 400 kroner stykket. Disse har en read/write speed på 10 MB/s. :!: xD-kort er nok dyrere pr. MB, og er vel ennå ikke laget i større størrelser enn 512 MB så vidt jeg vet - 1GB kommer i første kvartal 2005 sies det.

it24.no 329,- for 256 MB xD-kort

efast.no 178,- for 256 MB CF-kort

it24.no 539,- for 512 MB xD-kort

efast.no 323,- for 512 MB CF-kort

it24.no 799,- for 1GB SanDisk Ultra II CF-kort

efast.no 571,- for 1GB CF-kort

Min konklusjon er at du burde gå for et high-speed CF-kort fra en kvalitetsprodusent - dette slår xD både på pris og hastighet. Den eneste ulempen kan være den fysiske størrelsen på CF-kortene, men så lenge kameraet ditt tar disse kortene, er det jo ikke noe problem. Størrelsen er også et pluss på CF, om du har tenkt å ha flere kort - ikke så lett å miste noe som er litt større... og xD-kortene virker mer skjøre enn CF, spør du meg.... (personlig mening)

Håper dette hjalp deg litt videre. Lykke til!

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...