A.J Green Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Er disse noe bra til Pc-spilling og musikklytting? Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei sitter her med et koss pro4aa titanium på hodet, må si ja på begge Er meget god lyd av det eneste som er å tenke på et at det er litt tungdreven egner seg best å plugge den i en stereo eller noe lignende. Md/mp3 spillere klarer IKKE å drive dette headsette tilfredstillende samme om man plugger det rett inn i pc`n får ok lyd men volumet blir noe lavt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hodetelefonen du ser på veier over 500 gram. Det er dobbelt så tungt som de fleste andre hodetelefoner på den størrelsen. Har ikke hørt akkurat 4AAT, men jeg har en god del dårlige erfaringer med Koss. Både på konstruksjonssiden og lydmessig. Til den prisen ville jeg heller kjøpt Sennheiser HD555. Den veier nesten halvparten av Koss paret, og med en imperdans på 50 ohm kan den fint drives av et lydkort. Lenke til kommentar
Richie Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har hatt pro 4aat en stund nå og må si jeg er veldig fornøyd med lydgjengivelsen. Det eneste er at de er litt tunge å ha på hodet, men ikke for tunge etter min mening. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Min erfaring med koss, er at lyden er fin, men konstruksjonen dårlig... Det gjelder Porta Pro's affal. Fyldig lyd, men ledningen har en tendens til å bli ødelagt, og selve elementene kan dette ut... Livstids garanti er en fin ting, heh. Endret 31. januar 2005 av KompleX Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) ... Livstids garanti er en fin ting, heh. Ja, noe annet ville jo være svindel Endret 31. januar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 ... Livstids garanti er en fin ting, heh. Ja, noe annet ville jo være svindel En liten ting jeg lurer på : Hvordan kan man faktisk unnvære at en koss ikke bryter sammen på en eller annen måte i løpet av en livstid ? Hvordan kan Koss gå i overskudd, når alle skal levere inn settet sitt etter noen år ? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Det er nok ikek alle som benytter seg av tilbudet, og de som evt. gjør det har ikke noe å si for KOSS som bedrift da de antakeligvis har kapret flere kunder enn konkurrentene pga deres uslåelige garanti... Endret 31. januar 2005 av ericthelord Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har lest/hørt at Koss generelt har en tendens til å ha dårlige konstruksjoner, og spesifikk at Koss pro 3AA knekker lett, men hva med pro 4AAT, tåler det mye? Mer en andre Koss modeller og 3AA? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har hatt Pro 3AA i eit år no og aldri opplevd at dei knakk. Lyden er super og passform kjempebra. PC og musikk er det eg bruker det til. Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) jeg har hatt KOSS PRO4AA i en uke nå, er MEKTIG fornøyd med lydkvaliteten, mer lyd for pengene kan man vel ikke få i den prisklassen. Jeg har ingen erfaring med holdbarheten, men den ser og kjennes veldig solid ut, ellers hadde jeg ikke kjøpt den. Endret 5. juli 2005 av MAndreas Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 jeg har hatt KOSS PRO4AA i en uke nå, er MEKTIG fornøyd med lydkvaliteten, mer lyd for pengene kan man vel ikke få i den prisklassen. Jeg har ingen erfaring med holdbarheten, men den ser og kjennes veldig solid ut, ellers hadde jeg ikke kjøpt den. Regner du har hørt alt i prisklassen også da, for å komme med den bastante uttalesen? Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 jeg har hatt KOSS PRO4AA i en uke nå, er MEKTIG fornøyd med lydkvaliteten, mer lyd for pengene kan man vel ikke få i den prisklassen. Jeg har ingen erfaring med holdbarheten, men den ser og kjennes veldig solid ut, ellers hadde jeg ikke kjøpt den. Regner du har hørt alt i prisklassen også da, for å komme med den bastante uttalesen? les en gang til så ser du at uttalelsen ikke er bastant Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hodetelefonen du ser på veier over 500 gram. Det er dobbelt så tungt som de fleste andre hodetelefoner på den størrelsen. Har ikke hørt akkurat 4AAT, men jeg har en god del dårlige erfaringer med Koss. Både på konstruksjonssiden og lydmessig. Til den prisen ville jeg heller kjøpt Sennheiser HD555. Den veier nesten halvparten av Koss paret, og med en imperdans på 50 ohm kan den fint drives av et lydkort. Tja, Sennheiser HD555 er jo åpne hodetelefoner, lyden er jo selvsagt anderledes av den grunn. Det faktum at de er tung å drive er ikke nødvendigvis negativt, alt kommer an på lydkort eller bruk av ekstern forsterker. Skal nevnes at jeg ikke har hørt noen av de nevnte Hodetelefonene, jeg holder meg til Grado. Jeg har for min del bare fine ting å si om Koss, mye for pengene. (bruker porta pro til bærbar.) http://reviews.cnet.com/Koss_Pro4AA_Titani...-2.html?tag=top <--- en test som jeg fant av produktet. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hodetelefonen du ser på veier over 500 gram. Det er dobbelt så tungt som de fleste andre hodetelefoner på den størrelsen. Har ikke hørt akkurat 4AAT, men jeg har en god del dårlige erfaringer med Koss. Både på konstruksjonssiden og lydmessig. Til den prisen ville jeg heller kjøpt Sennheiser HD555. Den veier nesten halvparten av Koss paret, og med en imperdans på 50 ohm kan den fint drives av et lydkort. Tja, Sennheiser HD555 er jo åpne hodetelefoner, lyden er jo selvsagt anderledes av den grunn. Det faktum at de er tung å drive er ikke nødvendigvis negativt, alt kommer an på lydkort eller bruk av ekstern forsterker. Skal nevnes at jeg ikke har hørt noen av de nevnte Hodetelefonene, jeg holder meg til Grado. Bruker man lydkort som signalkilde er det mye å hente på å ha en hodetelefon som er lett å drive. Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Sitter her å ser på andre hodetelefoner og legger merke til at nesten ingen andre har så mye som 250ohm. Hvor tungdrevne er 4aat egentlig? Jeg bruker de på en akai "hi-fi mini" forsterker (model ac-623r) som igjen er koblet til lydkortet på pcn. Aner ikke hvor mye denne forsterkern klarerer å drive, men har en følelse på at den ikke er kraftig nokk til at jeg får full "power" ut av min 4aat. Noen som vet? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Sitter her å ser på andre hodetelefoner og legger merke til at nesten ingen andre har så mye som 250ohm. Hvor tungdrevne er 4aat egentlig? Jeg bruker de på en akai "hi-fi mini" forsterker (model ac-623r) som igjen er koblet til lydkortet på pcn. Aner ikke hvor mye denne forsterkern klarerer å drive, men har en følelse på at den ikke er kraftig nokk til at jeg får full "power" ut av min 4aat. Noen som vet? Vel, det er flere av Sennheisers, AKGs og Beyerdynamics hodetelefoner har en impedanse på 250 Ohm og oppover. Koss 4AAT er i tillegg ganske ineffektive med en følsomhet på 95 dB, så de trenger nok en del effekt for å yte sitt beste. De fleste hodetelefonutganger på forsterkere/receivere har nok krefter til å få bra med volum fra slike hodetelefoner, men på et minianlegg er jeg litt mer usikker. Ofte er kvaliteten på denne utgangen mildt sagt nedprioritert. Med det utvalget som finnes av gode lukkede hodetelefoner, ville jeg sjekket ut andre ting en Koss'en. Spesielt fordi den er så vanskelig å drive for MP3-spillere og lydkort. Her er forresten noen sitater jeg fant på Headfi.com: "Furthermore, it is extremely heavy (21 ounces without cord!) and very inefficient (an amp is required just to produce any sound at all whatsoever, especially with a portable player)" "I think you'd be better off getting another pair of headphones. The 4AAT is a tough nut to drive. You could spend a good deal less money replacing the Koss with a much better phone, (Senn HD555, 595 come to mind) than you would need to spend on an amp capable of properly driving the 4AAT. Even properly amped, IMO, there are far better headphones out there for the same money or just a bit more." "Second, the Koss Pro 4AAT is one very-hard-to-drive and very heavy headphone that sounds just plain meh on most equipment; in fact, even the most powerful portable player cannot properly drive that headphone - you'll need a huge, full-sized stay-at-home-or-studio amp just to get much if any sound at all whatsoever from the Pro 4AAT." "It is a bit overwarm sounding - and will sound dull and lifeless on anything short of expensive studio equipment. And the treble rings a tinny sound that's even more fatiguing than a merely overbright open-air headphone - but the Pro 4AAT produces very little real treble response, so whatever "treble" coming out of that headphone is caused primarily by the excessive earcup resonances. Not much musical enjoyment in that headphone." "I'm sorry...I just cannot stand another test after 40 more hours...my ears have suffered enough. I have repacked the Koss Titanium Torture Helmet and will be returning it to Radio Shack tomorrow." Osv... Kan finne mer av samme sort hvis det trengs... ;-) (Merk at dette er folk som har prøvd mange andre hodetelefoner) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå