Gå til innhold

A64 3500+ og temperatur

brsseb

Anbefalte innlegg

Har satt i ny cpuvifte (Thermaltake Silent Venus K8 eller noe sånt) på min 3500+, og satt på Cool&Quiet. Funker greit, og med MSI CoreCenter kjørende i bakgrunnen roer viftene seg ned når maskinen ikke har mye å jobbe med.

Virker som om viften kjøler bra på høy hastighet, så load er jeg ikke bekymret over. Men merker cpuen kommer opp i 50-55* i idle mode når C&Q slår inn og viftene sakker ned. Er dette helt greit, eller bør jeg gjøre noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk "live update" og oppdater BIOS og CoreCenter, så kan

det hende at det viser andre temperaturer.

Lastet ned nye CoreCenter 1.7 og fikk endelig sys-temp til å vise en muligens korrekt temperatur (CoreCenter 1.0 mente sys-tempen min lå på 1-3 grader).

MEN

Pcen har stått på i hele dag uten å være i bruk, og viftene har gått på slow med C&Q på. CPutempen da jeg slo den av var komt opp i 58-60 grader ifølge CoreCenter!! Det kan ikke være bra...Merkelig, den nye kjøleren burde jo gjøre susen, kabinettet er det veldig bra airflow i og overklokker gjør jeg ikke. Bruker en Thermaltake Venus Silent Boost K8..Dette burde da holde..? Er det bare CoreCenter som fortsatt er på jordet..? Begynner å bli bekymret

Lenke til kommentar
Det høres ikke ut som en veldig urimelig temperatur om du har dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet, ingen eller få kab. vifter.

Silet Boost-pakken skyver jo ikke mest luft i verden heller. :)

Har Nexus Breeze 400-kabinett med svær 120er i bunnen som drar godt gjennom systemet. Når syt-tempen e stabil på 35 grader så antar jeg airflowen er ok..?

Lenke til kommentar

60c er ikke ille, prosessoren kjører nok helt supert i mange år med slik en temperatur. Nærmer den seg 80c, bør du vurdere å sette igang noen tiltak. Mitt HK viser temp på 33c med luft på CPU, men mistenker dette er kraftig feil også...

Lenke til kommentar
Har Nexus Breeze 400-kabinett med svær 120er i bunnen som drar godt gjennom systemet. Når syt-tempen e stabil på 35 grader så antar jeg airflowen er ok..?

Har du en vifte som suger ut luft også?

Det kan være lurt.

35 grader på chipset hørtes heller normalt ut, så jeg tror du kan være trygg. :)

Lenke til kommentar

Er noe sånt system for airflow i kabinettet. Burde gjøre susen i et uklokket system.

nexus_breeze_ill.gif

Eksperiemnter litt med custom C&Q-settings i CoreCenter nå (der kan man stille hastighet på NB og CPUvifte manuelt). Satt begge på konstant 7/8 speed, noe som var merkbart stille faktisk. Får se om det holder.

Men hvis 60 grader overhode ikke er noe problem, så er det helt greit for meg..husker i riktig galmedager, der idlet 1,2 T-birden min på rundt 55 ;)

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Min Intel P4 3ghz prescott ligger på 50-60C alt etter hva jeg driver med...men aldri over 60C. Har gjort det jeg kan med kabinett vifter, og cpu vifter. Kjører Zalman vifter over hele greia. 60C er greit for meg så lenge det er stabilt, og d r d :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...