nordin Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg har slitt med dette i hele helga, og trenger sårt å få koblet printeren min opp mot datamaskinen. Jeg har aldri hatt noen problemer med å installere USB 2.0 fra Asus-cden min før, men etter formateringen på torsdag fikk jeg bare opp en readme når jeg forsøkte å installere. Jeg prøvde å følge denne uvanlige readme'en, men kom ikke særlig langt. Videre har jeg prøvd å lete etter en USB driver til ASUS A7N8X-hovedkortet mitt, men har bare funnet for Win98. Har også prøvd Via Hydra eller noe i den duren, etter tips fra en annen. Slik ser readme'en ut: www.newutd.com/images/driver.txt Jeg trenger virkelig å ha en printer tilgjengelig med tanke på jobben min. Håper noen kan hjelpe meg snarest. På forhånd takk. Endret 30. januar 2005 av nordin Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hvis du har servicepack 1 inne,mener jeg det skal holde med å høyreklikke på USB controller`ne og update driver. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har SP2 om jeg ikke tar helt feil. Det som skjer når jeg klikker på update driver er det som er vist på det nederste bildet. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Formater på nytt,legg inn SP 1,USB drivere,og dra en lang marsj i SP 2. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja ... det er riktig at USB 2 drivere ligger i SP1. Da får man opp et gult skilt med andre enheter, man klikker "oppdater driver" og lar punktet stå på "søk etter driver" presser enter videre og ok. (Men jeg trodde USB2 også fulgte SP2 siden det er en høgere oppgradering.) Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Last ned siste driverene, aldri bruk sånne som er med på CD når du kjøper hardware, for det er somregel nye og bedre drivere på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du sier du har prøvd "Via Hydra eller noe i den duren" - hva mener du med det? Har du prøvd å installere VIA drivere så vil jeg tro du får problemer, for det hovedkortet du har det er vel et Nvidia basert kort? Eller misforstår jeg noe her nå? Du bør gakke til Nvidia sin webside og laste ned siste chipset driver der, samt sjekke manualen til hovedkortet og se om der er noen spesifikke tips på det som omhandler USB til det hovedkortet du har. Uansett, du kan prøve å gå inn i Device Manager igjen, slette de enhetene som ligger inne med USB der nå, restarte maskinen - og hvis ikke du har rotet det helt til med drivere og slikt, så skal USB-drivere legge seg automatisk på plass etter restart. Det kan jo uansett ikke bli verre enn det er, så det er verdt et forsøk. Hvis ikke dette skjer, så bør du avinstallere alle chipset drivere du har installert, restarte maskinen, installere chipset drivere igjen og deretter restarte maskinen. Det er riktig som det sies av flere her, USB2 drivere følger med WinXP fra og med SP1, men ikke alltid at de installerer seg automatisk. På mine maskiner så sletter jeg USB-enhetene, restarter - og da legger alt seg greit på plass. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Du sier du har prøvd "Via Hydra eller noe i den duren" - hva mener du med det? Har du prøvd å installere VIA drivere så vil jeg tro du får problemer, for det hovedkortet du har det er vel et Nvidia basert kort? Eller misforstår jeg noe her nå? Du bør gakke til Nvidia sin webside og laste ned siste chipset driver der, samt sjekke manualen til hovedkortet og se om der er noen spesifikke tips på det som omhandler USB til det hovedkortet du har. Uansett, du kan prøve å gå inn i Device Manager igjen, slette de enhetene som ligger inne med USB der nå, restarte maskinen - og hvis ikke du har rotet det helt til med drivere og slikt, så skal USB-drivere legge seg automatisk på plass etter restart. Det kan jo uansett ikke bli verre enn det er, så det er verdt et forsøk. Hvis ikke dette skjer, så bør du avinstallere alle chipset drivere du har installert, restarte maskinen, installere chipset drivere igjen og deretter restarte maskinen. Det er riktig som det sies av flere her, USB2 drivere følger med WinXP fra og med SP1, men ikke alltid at de installerer seg automatisk. På mine maskiner så sletter jeg USB-enhetene, restarter - og da legger alt seg greit på plass. Det funka det, baldrick-the-man. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvordan vet du at USB2 ikke er på plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå