Manskow Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg har hatt noen sammenlikningsbilder liggende en stund, tatt med mitt C-750 og en kollegas Z3 fra en dag vi ruslet tur og for moro skyld tok en serie med like motiver. La dem nettopp ut på Tronds kameratest (gå inn på C-750-testen) hvis noen skulle være interessert. Og ja, vi skulle selvsagt tatt noen litt mer krevende motiver som innendørs, skumring osv., men det skal man ikke se bort fra kommer etterhvert. Mine er noe lavere, da jeg kjører med 3:2-format, ellers er de forsøkt tatt mest mulig like. Endret 30. januar 2005 av manskow Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Bilde 1: Her ser C-750 UZ best ut for min del og har de mest nøytrale og riktige fargene (etter det jeg kan se). Det ser også en del skarpere ut og mer detaljrikt enn Z3-bildet. Tror uansett _mye_ kunne blitt forbedret med en tur i PS på Z3-bildet. Bilde 2: Fremdeles har C-750 den mest "korrekte" fargegjengivelsen, men Z3 ser ut som inneholder litt mer detaljer. Ser ut som noe som ligner KA på begge bilder. Bilde 3: Her er C-750 en del bedre. Mye bedre farger og skarpere og detaljert bilde. Bilde 4: Bedre dybdeskarphet på Z3, men fler detaljer på C-750. Tegn til KA på C-750. Igjen synes jeg C750 har de beste fargene "out-of-the-box". Ikke sånn gigantforskjell synes jeg (men jeg er langtifra noen ekspert heh), men det kan se ut som C750 har tatt de beste bildene her. Har uansett tro på at hvis man PSer Z3 bildene litt så vil de få et kraftig løft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå