Gå til innhold

Post 6600GT OC resultat.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fått et nytt Club3d 6600gt agp som jeg hadde tenkt å overklokke litt... Er helt grønn på dette.. Er jo flere coolbits-versjonen, hvem skal man bruke?

5223230[/snapback]

Den her Bruker jeg :D funker fint :D

Ps. det er direkte link!

5223600[/snapback]

Der som har klokka opp Club 3d 6600 gt, har dere AGP eller PCIe-versjonen?

5224805[/snapback]

har AGP :)

Lenke til kommentar
Jeg har ett Gainward 6600GT vivo, og kjører på 627/1203.. dette resulterte i 9658 3dmarks03. Tror ikke jeg har nådd helt toppen på minnet, men gpu sliter på høyere hastighet.

Dette er helt uten klokking av cpu, så kunne nok hentet litt der også..  :roll:

5229078[/snapback]

omg.. :thumbup:

jeg får ikke mer en 580\1.18 på min..

coolbits tillater ikke mer :(

Lenke til kommentar
Jeg har ett Gainward 6600GT vivo, og kjører på 627/1203.. dette resulterte i 9658 3dmarks03. Tror ikke jeg har nådd helt toppen på minnet, men gpu sliter på høyere hastighet.

5229078[/snapback]

5234781[/snapback]

Aha.. vel, jeg har vannkjøling da, så varme er ikke noe problem.. Bruker ett program som fulgte med Gaimwardkortet til å klokke med.. og det går vel til 700 eller noe slik. Har forresten klokken minnet til 1221 nå, men var ikke store forskjellen..

Edit: Satte inn et helt likt kort til i SLI modus nå, og fikk 16487 marks03.. Begynner å hjelpe nå :innocent:

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

5229078[/snapback]

5234781[/snapback]

Aha.. vel, jeg har vannkjøling da, så varme er ikke noe problem.. Bruker ett program som fulgte med Gaimwardkortet til å klokke med.. og det går vel til 700 eller noe slik. Har forresten klokken minnet til 1221 nå, men var ikke store forskjellen..

Edit: Satte inn et helt likt kort til i SLI modus nå, og fikk 16487 marks03.. Begynner å hjelpe nå :innocent:

5234815[/snapback]

ahh vannkjøling :thumbup:

hmm. trukke eg har så mye tempraturproblem eg..

mitt ligg på rundt 30\25 når den kjøres på 580\1.18

åhh.. kjipt.. jeg fikk ikke med noe klokkeprogram :cry:

men skal investere i vannkjøling om ei lita stund :w00t:

Endret av pusur6
Lenke til kommentar
pusur6 Postet i dag, 23:16

ahh vannkjøling 

hmm. trukke eg har så mye tempraturproblem eg..

mitt ligg på rundt 30\25 når den kjøres på 580\1.18

åhh.. kjipt.. jeg fikk ikke med noe klokkeprogram 

Jeg kan garantere deg at temperaturen ligger mye høyere enn det ved full belastning, 60-85 grader et sted er nok nærmere virkeligheten.

Du kan bruke feks RivaTuner for å klokke kortet ditt lenger, men det er ikke alltid scoren i 3DMark blir noe bedre av det. Men RivaTuner har mulighet for og hoppe over den testen du må kjøre med Nvidia driverklokking (Cool bits)

Her er forresten min nåværende klokk med Gainward. Det sitter nå i en stue/ht pc, Intel, og er stabil dagligklokk på den maskinen. (634/1280)

634.th.jpg

Ampy, du må jo klokke cpu'en din litt da!

med såpass bra klokk på skjermkortet som du har der, og med AMD cpu burde 10K være greit innen rekkevidde. Hvordan klokker det nye (sli) forresten, går det like langt?

Lenke til kommentar
Ampy, du må jo klokke cpu'en din litt da!

med såpass bra klokk på skjermkortet som du har der, og med AMD cpu burde 10K være greit innen rekkevidde. Hvordan klokker det nye (sli) forresten, går det like langt?

Joa.. burde nok ha prøvd litt til, spesielt nå som jeg fikk meg nye rambrikker.. Men var mest spennende å se hvor langt kortet gikk, ikke få høyest mulig 3dmark resultat.

Det nye kortet var helt likt det første, (kjøpte det brukt for 850,- )og klokket like fint virker det som. Kjørte begge to på samme hastighet hvertfall. Pga vannkjøling er det ikke så lettvint å plukke ut ett for å forske mer på det det heller..

Får heller klokke cpu litt nå, og se hvor langt over 16000 jeg kan komme..

Lenke til kommentar

hmmm. får ikke denne i mine inlegg lenger.. :(

Skulle du noensinne finne på å selge kortet ditt pcp160 så ta kontakt... Det kortet der er helt rått... Du skylder verden å mekke litt subzero vann på den og klokke opp... Tror du lett kunne tatt wr med den og den nye opteronen din..

Lenke til kommentar
un0kai Postet i dag, 17:39

Skulle du noensinne finne på å selge kortet ditt pcp160 så ta kontakt... Det kortet der er helt rått... Du skylder verden å mekke litt subzero vann på den og klokke opp... Tror du lett kunne tatt wr med den og den nye opteronen din..

He he, javist. Tanken har streifet meg Un0kai, og vil ikke utelukke at det kortet kan ende sine dager feks borti Bergen :)

Jeg har vært heldig med det, finner ikke igjen noe bilde av det, så de får tro meg de som vil; men fikk jo kjørt bla 3DMark på det @ 643/1310 klokket med Coolbits og ingen annen modding enn vannkjøl. (vanntempen var da rundt 10 grader tror jeg).

Blir nok ikke noe WR forsøk fra min side, min "greie" er hovedsakelig og lage kombinasjon av lydløshet/høyest mulig 24/7 ytelse...

Men vi får se Un0kai, akkurat nå bruker jeg kortet som stue- pc, fordi 6600GT har gode egenskaper til TV og Projektor bruk, og klarer jo til og med og dra Fear på storskjerm med akseptabel fps (er jo max 1024x768 på projektoren min).

Har jo et 6800GT som snart er modent for utskiftning, så mulig at jeg da kan frigjøre 6600 kortet, og donere det til forskning. Vil ikke love noe her og nå, men blir det til overs lover jeg og ta kontakt med deg Un0kai. :)

(Denne tråden forsvant hos meg også, var tilfeldig at jeg tittet innom for å se hva 6600GT folket foretok seg for tiden. Du sitter vel fortsatt på 3DMark 03 rekorden her tror jeg, bortsett fra sånn som Ampy da, som med sli grisebanker mitt 6800GT også ;) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Merk først, det er to versjoner av dette kortet, den første har en sølvblank kjøler, den andre er det et bilde på, den er mer lik referansedesignet.

Jeg har den første versjonen, som bråker veldig på full fart, og kjøler elendig, så du ikke blir skremt av temperaturene jeg skriver :)

Har sikkert skrevet klokken og temp. før, men here goes, stabilt i en runde 3Dmark 05 (score med Athlon 64 3000+): 3888.

Core:

Stock: 500

OC: 570

Minne:

Stock: 1000mhz (900mhz på andre enn XFX)

OC: 1130

Temperatur, uten ekstra vifte;

90C.

Med ekstra vifte (fant det nødvendig :p)

75C, hjelper også bra på artifacts etc.

92mm satt i bunnen av kabinettet, tatt fra en gammel HP Vectra.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Da har jeg fått kortet, sammen med en vf700-cu led. Jeg stoppet på 600 mhz core, og 1150mhz på minnet. Hvis jeg øker mer så får jeg beskjed om at den ikke besto den testen, og jeg må sette ned igjen. Det er vel ingen annen måte å få klokket høyere på da? Jeg skal kjøre en 3dmark 05 test, også skal jeg poste resultatet etterpå :)

EDIT: Jeg fikk 3769 med den overklokken. Resten av specs ligger i profilen ;) . De 2 siste spilltestene, er de bare for cpu? Jeg ligger som regel på 1 i fps, og noen ganger helt opp til 4 fps :p . Jeg har athlon xp @ 3000+

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...