Gå til innhold

Post 6600GT OC resultat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det med 2D og 3D har du jo helt rett i Muffinman, har ikke tenkt på det, men det er klart at det også bidrar til og gjøre "rett etter testen" temperaturen enda mindre riktig.

 

Gode gamle un0kai jo :thumbup:

Ja, jeg venter i spenning på at du skal komme over 11K, men en aldri så liten V-mod og litt peliter/tørris/fase eller annet du måtte ha liggende. Du er jo rimelig nære. Jeg har desverre funnet bruk for mitt klokkeglade 6600GT i stuepc, så det blir en stund til jeg evnt vil ta opp 3D kampen med deg.

hehe, har jobbet 6 dager i uka i hele sommer så jeg ahr ikke fått tid til å benche noe serlig.. :ermm:

 

Men jeg kan garantere at jeg kommer over 11k innen slutten av august, det som blir spennende å se er hvor mye mer enn 11k jeg kan klare... 6600gt er jo ganske glad i lav temp, og med min nye machII r404 så skal jeg kunne resdusere load temp med iallefall 65grader håper jeg.. Skal også vmodde kortet.. Gleder meg så sinnsykt til å komme i gang igjen nå :D

 

Men du må jo fortsette å klokke 6600gt vet du.. Trenger litt konkurranse :) Jeg utfordrer herved alle til å prøve å slå meg i 3dm03 :p litt konkurranse kan gjøre underverker for resultatene, husker da du slo meg med 50poeng, så satt jeg lenge og tweaket helt til jeg kunne poste 10905 scoren min.. Tror jeg skal prøve på noe mer imponerende i 01 og 05 også, har aldri brydd meg serlig om de liksom..

 

WR er ca. 11600 med fm godkjente drivere og 11800 uten godkjente.. (håper å klare 11500selv med ny kjøler, men vet ikke helt hva som er realistisk å håpe på..)

Lenke til kommentar

He he, dette blir jo spennende da Un0kai :thumbup:

Skal innrømme at det frister bitte litt og herje litt med det kortet, siden det er såpass velfungernende, og kanskje klare over 11K i alle fall. Men tror jeg skal få slite med og ta igjen deg. Du har bedre minne, bedre hk, bedre det meste... men jeg har det beste skjermkortet!!!

:p He he, tror jeg hadde høyere corespeed enn deg, om jeg ikke husker helt feil.

 

Vi får se, det er ikke sikkert det kortet må være tv kort så veldig lenge, men blir uansett ikke før utover vintern en gang. Har nå plassert radiatoren eksternt, så kan da lett få ned mot frysepunkt på vannet. Hvis dette fungerer greit på disse kortene, bør det og en V-mod, samt kjøle minnet kunne gi gode resultater.

 

Har heller ikke noe sansen for 05 av 3DMark, har faktisk ikke peiling på hva jeg får eller fikk med den heller. Jeg syns kanskje den virker litt vel tung. Selv med passe klokket 6800GT er det vanskelig og se små forbedringer. Så dette er sikkert nyttig om man kjører sli, eller 7800 eller noe som virkelig sparker pixler. Men trives best med 03 jeg :)

 

Men jeg kan garantere at jeg kommer over 11k innen slutten av august
Ingen grunn til å være besjeden nei :cool: Endret av pcp160
Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19/08/2005 : 01:01

  Jeg kan kanskje gi dere litt konkurranse og. Hvis dere kan legge ut en liten guide til hvordan man vmodder det, så kanskje jeg kan få opp klokken litt når jeg får på plass peltierelementene! 

Kult!

Vet det ligger noe V-mod her vr-zone.com6600GT+vmod. Men har altså ikke testet de før. Og det var jo en her som gjorde noe V-mods for litt siden (som brant opp...) Enten litt bakover i denne tråden, eller en av de andre som omhandler 6600GT klokking. Han la inn bilder av hvor blyant mod kunne gjøres mener jeg og huske. Prøv og søke litt, er ikke lenge siden jeg så det ;)

Lenke til kommentar

Hallomann, med ditt kort følger det med Expert Tools som du kan klokke med, det er nesten selvforklarende i bruk. Personlig syns jeg det likevel er greiere å bruke Nvidia driverne med Cool bits reg edit.

Da laster du bare ned Cool bits, som er en bitte liten fil som gjør en endring slik at du får mulighet til og endre klokkefrekvenser ved og høyreklikke skrivebordet, og klikke deg frem til "6600GT egenskaper"

Fordelen med dette fremfor Expert Tools er at du da kjører en liten test for å sjekke at de valgte frekvenser ikke er "helt på jordet", samt at du slipper Expert Tools som en overflødig kjørende prosess i Windows.

 

Har aldri hørt om noe mulighet for å klokke i bios, en del hk har jo diverse innstillinger for bufferlengde ol, men selv har jeg aldri fått noe annet enn dårligere score ved og endre dette fra Auto på mitt A8N-sli Deluxe.

 

Lykke til med klokken, mitt glh var vedig klokkevillig, får håpe ditt også er det. :)

Lenke til kommentar

går fint å klokke fra bios(skjermkortet sin bios vel og merke), men det er jo litt tungvindt da, samt så går garantien til gokk... du må ha nibitor for å editere bios til nvidia kort - les mer på mvkteck.net der ligger en guide... man må også ha et program for å flashe bios, dette gjør man ifra dos. wfflash kan brukes til å flashe nvidia kort....

 

men det er ingen grunn til å klokke i bios, som sagt funker cool bits meget greit, selv om jeg liker rivatuner best selv ;) Det som er intressant i biosen er å forandre tilgangstidene til minnet, men kan også øke vcore på en del kort. Bleklageligvis går ikke dette med 6600gt :(

 

btw pcp160: Tror jeg har tatt meg vann over hodet med 11000poeng før utgangn av august, måtte plutselig på jobb i helga og da mister jeg mange dager med klokking, samt soundtrack of our lives konsert :( god damnit...

Lenke til kommentar

Kjør noen tester. 3D Mark 01 f.eks, får du artifacts så må du stoppe.

 

Hvis alt går som jeg håper nå så blir det ikke klokket noe særlig nå mens jeg har 6600gt kortet. Prøver å finne ut hva som er galt med maskinen og har derfor et 6800 Ultra på tur i posten.. fungerer det så beholder jeg det og sender 6600gt kortet tilbake.

Lenke til kommentar

He he, ja un0kai, du har jo saktens rett i at Nibitor og Nwflash kan kalles "klokking fra bios", det tenkte jeg ikke på. Har gjort prosessen for å øke Vcore på 6800GT kortet mitt, men vil ikke akkurat annbefale metoden for daglig klokking. Relativt tungvindt... Finnes det forresten noe litt lettvindt måte og forstå minnetimings i Nibitor, har du gjort det?

Jeg skjønte ikke en verdens ting av de tall/bokstavrekkene, så lot det være, men om det virkelig skal "konkuranseklokkes" kan det vel kanskje være noe å hente i og endre tidene, i ene eller andre retning?

 

Hallomann, bare google Cool Bits Nvidia, så finnes den nok mange steder. Så er det bare og unzip'e og kjøre filen, feks fra skrivebordet. Er ikke noe som trenger og innstalleres, det er bare noen få KB's fil som gjør en register endring, slik at valget om klokkefrekvens kommer frem.

 

Så er det egenlig bare å klokke i vei, hver gang du endrer frekvens kjøres en liten test av stabillitet før du får lov å lagre, og du bør øke litt og litt, til du får beskjed om at frekvensen var for høy. Da må du altså litt tilbake. Så kan du kjøre feks 3Dmark og se etter prikker eller streker eller andre uregelmessigheter på skjermbildet. Evnt fryser bildet også om man har klokket for langt.

Det heter seg jo også at man bør følge med på temperaturen, men har du brukbar temperatur i kabinettet ditt, bør ikke det være noe stort tema. Det blir prikker, streker, blidefrys lenge før du brenner chipen. Og jo varmere den er jo dårligere klokker den, så det er nesten selvstoppende...

Lenke til kommentar

Beklager har ikke noen peil på timings.. :ermm: vet bare at de er der liksom... Leste du guiden hos mvktech?? Står noe om det der, men jeg har ikke lest alt enda.. skal ta det senere tenkte jeg..

 

er på jobb nå :cry: bah..

 

@hallomann: gjør som pcp160 sier, du finner fort ut når du treffer grensen.. Husk å klokke core først og deretter minne.. Når det kommer til menne så må du backe litt opp etter at du har funnet grensen, 15-20mhz for 24/7 bruk, hvis ikke kan du skade minnebrukkene..

Lenke til kommentar

Jeg har veldig gode tempraturer i kabbe, jeg valgte å bruke EXPERTool.

men d står 3d og 2d... er 3d som f.eks i bf2? og 2d når du bare er på windows..

 

men en ting jeg ikke skjønner er at jeg ikke kan klokke mer enn 600 på coren.

å dere andre er oppe i 620 og sånn.

 

kan jeg kjøre 600/1220 elr er det litt mye på minnet?

Lenke til kommentar

heisann...

Nå har jeg også fått meg 6600GT. Byttet ut mitt gamle Geforce 3 ti 200 med et XFX 6600GT 256mb RAM (merket "litt" forskjell ja :p)

Har selvfølgelig begynt å klokke det :p

Foreløpig kjører jeg med original kjøler siden jeg ikke har hatt tid til å ta den av (den sitter døds hardt og vil ikke ødelegge klipsene, hvis jeg må sette den på igjen)

 

Uansett, her er noen resultater:

 

Original klokk: 500/950

Høyste klokk: 550/1000 (rammen vil virkelig ikke gå lenger.. får bare feil på testen :mad: )

 

3Dmark03: 9434

3Dmark01: 20348

 

Skal snart få satt på vannblokken min, og sjekke om det går noe bedre da (selv om jeg tviler litt)

Noen tips til hvordan jeg kan få den lenger, spesielt rammen?

Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 27/08/2005 : 16:37

  lasta ned nettopp den Cool Bits Nvidia.fila og nå kan jeg klokka fra nvidia greiene

da fikk jeg til å klokke over 600mhz.

men satte den på 603/1220 å da fikk jeg feilmeding 

Ja, da er nok det grensen med den kjølingen du har kan du regne med. Du bør la 2D klokk være som den er, dette er som du sier for Windows og andre "ikke 3D" applikasjoner. Disse tingene krever lite av gpu, og derfor er det ikke nødvendig med full fart, som igjen innebærer full varmeproduksjon, og mer støy.

Dine temperaturer er jo veldig fine, men det som er mest interessant er dog temperaturen ved full belastning.

Er ikke helt umulig at du feks med Rivatuner kunne låst frekvensen på feks 605, men min erfaring er at det høyeste Nvidia driverne tillater, er ganske så nære det som gir best resultat. Jeg kom forresten omtrent til samme sted med mitt glh orginal kjølt.

 

kuroger, tror ikke det er så veldig mye og gjøre, disse 6600GT kommer jo med litt forskjellige minnebrikker, så virker som det er store forskjeller på hvor langt man kommer der. Det eneste jeg vet som kanskje kan påvirke det er bedre kjøling av minnet. Men du vil nok få en generelt bedre klokk med vann ja :)

Lenke til kommentar

jeg har denne kjølingen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307551&cks=PRL

 

men måtte sage bort litt en kanten av vifte.. av en kjøleribbe på skjermkortet som var borte:P

 

nå kommer det ikke opp nå feilmelding når jeg klokker over 600mhz fordi jeg stilt opp på expertool før jeg klokka opp op nvidia klokkingen.

 

men hvilket program skal jeg teste for å se om systemet er stabilt.tenker på som skjermkortet er stabilt og cpuen.

superpi?

Lenke til kommentar

3Dmark i loop er vel fint for å teste skjermkortet :)

 

Fikk satt på vannkjølingen og noen store kjøleribber på minne :yes:

Temperaturen sank fra 50 idle til 32, det er hva jeg kaller vannkjøling :p

Har ikke testet load temp. Noen som har et prog som lager graf over gpu temp?

Skal benche litt nå, skal komme over 9500 i 3dmark03 også skal jeg se hva jeg får i 05. Hva får dere der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...