Gå til innhold

1557-modell fra PS-data eller Netshop?

Mbra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye svakheter med 1557. har selv en. er så latterlig dårlig oppbygd. jeg har skrapemerker etter tastaturet og en kant i skjermen. har masse mer jeg kunne ramset opp. fant dessuten ut i går at det ikke er så lurt å løfte opp den under midten da vifta plutselig kjørte seg fast :scared:

Lenke til kommentar

laptopen i seg selv er helt grei, pris i forhold til ytelse osv, men når jeg nå f.eks skulle flashe biosen så funket ikke laptop skjermen min lenger, og jeg måtte koble på en ekstern skjerm.. for å få det til å funke måtte jeg flashe til en verre versjon, som bare støtter 64mb skjermkort, jeg har 128 så nå kjenner ikke windows igjen skjermkortet, og jeg kan ikke spille spill, er t.o.m vanskelig å surfe web sider...

Problemet er at man ikke kan flashe tilbake til en eldre versjon, for da får man bare helt hangup og må levere tilbake maskinen elns.

Aopen, vet ikke om de vet om dette her, men den GALE biosen ligger fortsatt på nedlastnings sidene deres, selv om den gjør slikt tull som det her, og de har ikke klart å fikse den på sån 3 måneder når eller noe slikt...

Alt i alt virker nesten aopen som ett selskap som er kjørt av veldig få folk som enten ikek bryr seg, eller ikke har tid til å gi deg noe som helst støtte etter at du har fått pc'en..

Når det gjelder andre ting så lager tastaturet merker i skjermen, dvd romen er litt slingrete og ser ut som om den kan gå istykker ganske fort, designet på selve pc'en er ganske på trynet, ser ikke ut som om det var første pri det er sikkert.

Vet ikke hva andre laptoper har, men den her har en sån oppløsning på 1450x1024 eller noe i den duren der (husker ikke helt) og kjører du ikke ting i akuratt den oppløsningen så kan det hende at det blir blury...

Når det gjelder hva jeg vil anbefale så vet jeg faktisk ikke... Har jo ikke tenkt til å kjøpe en ny, for det har jeg ikke råd til, og får nok ikke levert tilbake den her så lenge det ikke skjer noe veldig veldig galt med den heller...

Men kanskje noe fra ett litt mer annerkjent selskap enn aopen som virker som ett selskap som ikke er helt seriøst.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt ny laptop hadde det blitt IBM. De lever ikke så mange maskiner i billig-klassen med annet enn onboard skjermkort, men spill på den stasjonære, så er det ekstreme maskiner. Har en Aopen 1551 selv, dårlig kvalitet.. angrer på kjøpet nå. Funker jo, men en ibm hadde holdt mye lenger!

Lenke til kommentar
laptopen i seg selv er helt grei, pris i forhold til ytelse osv, men når jeg nå f.eks skulle flashe biosen så funket ikke laptop skjermen min lenger, og jeg måtte koble på en ekstern skjerm.. for å få det til å funke måtte jeg flashe til en verre versjon, som bare støtter 64mb skjermkort, jeg har 128 så nå kjenner ikke windows igjen skjermkortet, og jeg kan ikke spille spill, er t.o.m vanskelig å surfe web sider...

Problemet er at man ikke kan flashe tilbake til en eldre versjon, for da får man bare helt hangup og må levere tilbake maskinen elns.

Aopen, vet ikke om de vet om dette her, men den GALE biosen ligger fortsatt på nedlastnings sidene deres, selv om den gjør slikt tull som det her, og de har ikke klart å fikse den på sån 3 måneder når eller noe slikt...

Alt i alt virker nesten aopen som ett selskap som er kjørt av veldig få folk som enten ikek bryr seg, eller ikke har tid til å gi deg noe som helst støtte etter at du har fått pc'en..

Når det gjelder andre ting så lager tastaturet merker i skjermen, dvd romen er litt slingrete og ser ut som om den kan gå istykker ganske fort, designet på selve pc'en er ganske på trynet, ser ikke ut som om det var første pri det er sikkert.

Vet ikke hva andre laptoper har, men den her har en sån oppløsning på 1450x1024 eller noe i den duren der (husker ikke helt) og kjører du ikke ting i akuratt den oppløsningen så kan det hende at det blir blury...

Når det gjelder hva jeg vil anbefale så vet jeg faktisk ikke... Har jo ikke tenkt til å kjøpe en ny, for det har jeg ikke råd til, og får nok ikke levert tilbake den her så lenge det ikke skjer noe veldig veldig galt med den heller...

Men kanskje noe fra ett litt mer annerkjent selskap enn aopen som virker som ett selskap som ikke er helt seriøst.

Vel at flashet bios med gale bios kan du jo for selv, alle bioser er mulig å flashe tilbake men da må du ta backup av din BIOS før du flashen med ny BIOS.

Utsende kan jeg ikke klage på og den synest jeg ser bra ut, Lyden kunne vært bedre på første modellene, men dette har blitt fikset i nyere versjoner av maskina..

DVD-brenneren er som på alle andre bærbare og kan ikke klage over denne, da dette er samme som sitter i en del andre merker, kun med annen front på.

Fujitsu siemenes brukte selv denne barebooken fra aopen på noen av sine modeller som vart lansert i fjor og den var det ingen som klaget på selv om den er akkurat samme som 1557 da den er basert på den.. Men når en kan få den litt billiger så klager folk med engang.. Aopen kan ikke lastes for at folk ikke kan å installere drivere og flashe bios riktig... Kontakt også Aopen hvis du ikke finner en driver du liker.. De som allerede er ute er såpass bra at det ikke er noen grunn for å forbedre dem som ligger ut..

Ved feil på maskinen så har du reklamasjons rett og garanti. Kontakt plassen du kjøpte maskinen..

Ibm er jo meget brae maskiner men kan ikke konkurere med f.eks aopen 1557 på grafikk osv, da maskinene til IBM må ses på som arbeidsmaskin og det er IBM svært gode til å lage... Men da koster det godt over det dobbelt av en 1557..

1557 er i mine øyne en meget god bærbar, vet godt om hengsle problemet som forosaker merker i skjerm fra tastatur, bruker bare et mellom leggs papir som jeg legger mellom tastatur og skjerm så er dette problemet løst. Dette skal visst ikke være problemer med de nye aopen 1557..

Så en får en god og billig pc når en kjøper 1557.. Anbefales ytelse <>pris ..

Rscue

Lenke til kommentar

rscue: jeg flashet ikke med gal bios, flashet med biosen aopen hadde på sine nedlastningssider for min laptop, og at så mange har hatt problemer med den tyder jo på at det er noe galt.

Har sett mange folk som klager på dette på mange forskjellige forum, også mye på aopen sine egne forum, og når de da ikke gjør en liten oppgradering eller fjerner filen fra sine sider sier det en del om produsenten.. min mening iaffal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...