Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd på Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant ikke helt passende gruppe for dette, så pek meg gjerne i en bedre retning hvis det fins.

Er på jakt etter rimelige bredbåndsleverandør på Gran Canaria.

Er det noen som har direkte kjennskap til dette, eller vet om steder jeg kan finne ut litt om dette?

Har foreldre som har leilighet der, og ønsker mulighet til å koble seg til med en bærbar pc for å lese nyheter, sende epost og gjerne bruke IP telefoni. Særlig lyst til dette fikk de etter den siste mobilregningen ;-)

Noen tips om dette er jeg takknemlig for om noen har.

Hilsen Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be dem ta en tur innom nettcafe'n i annen etasje på faro2 kjøpesenteret utenfor maspalomas - drives av et tysk par. De har bredbånd, så det bør vel gå an

å spørre hvordan de fikk det inn. (Er vistnok bare en spansk leverandør av

bredbånd på canari øyene)

Lenke til kommentar

Hvor på Gran Canaria bor dem? Moder`n bor i arguineguin og bruker ett av teleselskapene som adsl leverandør, det fungerer veldig bra. Hun ser norske nyheter på tv gjennom maskinen. Det er en nordmann som har ett data firma der som hjelper til hvis det er noe, husker ikke hva han hete i farten men det er mulig å finne ut av.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt stedsnavnet, men det er et stykke vest for Maspalomas mener jeg.

Har funnet en del teleleverandører, men spansken min er langt fra stødig.

Men det jeg har sett av priser ser ut til å være litt høye, 35-40 euro i mnd.

Fint hvis du Eribraa kunne prøvd å finne ut hva det norske datafirmaet heter....

Nettulf

Lenke til kommentar

Min søster bor på Gran Canaria. Var der en tur og hjalp henne med pc`n i høst. Hun har ADSL fra et selskap som heter "Telefonica". Noen her på forumet sier at det finnes bare en leverandør så da er det kanskje de da. Løsningen er noe luguber, oppkoblingen er PPPoE med et USB adapter men til tross stabilt med grei nok hastighet.

FrodoTorpedo

Lenke til kommentar

Wanadoo er også et kompani det går an å bestille fra der nede, familien min som bor der bruker de. De leier vel nettet til Telefonica da (som ha omtrent samme posisjon som Telenor i Norge), men kan være en fordel å sjekke ut hvilke som er billigst... Kan evt. høre med Scan Computer (Halvor heter eieren) nede i Arguineguin, om han fortsatt er i fullt virke. Hjalp hvertfall oss endel da jeg bodde der.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...