Gå til innhold

Pc 1000% treigere når jeg går in i en viss mappe?

div_

Anbefalte innlegg

Pc blir 1000% treigere når jeg går in i en viss mappe, det er ikke tull!

Den har endel musikkvideoer,det tar opptill 5minutt å få selv den minste lille DRITT fil til å starte opp, selv å gå ut av mappa...Det er kun musikk video og i den, så jeg vet ikke hva pokker det er som skjer, har tatt flere år å få tak i disse filene, så å laste ned på nytt er uaktuellt

Har plenty av ram (1gig) og xp2500 cpu,Win xp sp1, harddisken har kun 1gig plass igjen, men det skulle ikke ha noe å si, alt annet på disken virker i normal hastighet untatt det i denne mappa, filene er ikke korrupte

noen som vet hva som kan skape dette problemet, er ikke interessert å slette disse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette kan løse problemet.

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

Krever en restart etter endringen i registeret.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

Du kan stille inn i utforskeren (et eller annet sted - husker ikke nå) slik at XP ikke leser igjennom filene for å liste all mulig slags mer eller mindre intressant info når du går inn i mappen.

Lurer på om det rett og slett kommer an på hva slags visning du har - hvis du velger *list* istedet for details f.eks.

Lenke til kommentar

Har den på list, men uansett så går det møkkatreigt:-(

kobla vekk den cache greia, men nytta ikke, må jeg restarte der og?

Takk for den regedit'en, men jeg er redd for å forandre der:-)

Endret av div_
Lenke til kommentar

Ok,men det skjer ikke noe galt.

Du kan ta backup av PropertyHandler mappa før du sletter nøkkelen inni,ved å høyreklikke mappa>Export>

kall reg fila hva du vil og lagre den.Hvis du vil opprette den igjen

er det bare å dobbelklikke fila>yes.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

Prøv det ghbing sier.

Det eneste som skjer er at du vil miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale, synes jeg.

Har denne lagret på HD og har mått bruke den flere ganger:

1. Skriv Regedit i Run eller kjør (engelsk/norsk utgave)

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Lenke til kommentar
HIHIHI men som pokker, nå er det okay jeg accesser mappa på normal måte, uten noe tulball

Men hvorfor er det kun denne mappa, og ingen andre, selv om jeg har mapper med store filer av samme type?

Mulig windows slet med å få innformasjon fra ei korrupt eller ødelagt fil

fra den mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...