div_ Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Pc blir 1000% treigere når jeg går in i en viss mappe, det er ikke tull! Den har endel musikkvideoer,det tar opptill 5minutt å få selv den minste lille DRITT fil til å starte opp, selv å gå ut av mappa...Det er kun musikk video og i den, så jeg vet ikke hva pokker det er som skjer, har tatt flere år å få tak i disse filene, så å laste ned på nytt er uaktuellt Har plenty av ram (1gig) og xp2500 cpu,Win xp sp1, harddisken har kun 1gig plass igjen, men det skulle ikke ha noe å si, alt annet på disken virker i normal hastighet untatt det i denne mappa, filene er ikke korrupte noen som vet hva som kan skape dette problemet, er ikke interessert å slette disse Lenke til kommentar
div_ Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) men det er jo ikke virus i avi,mpg filer alle updates på windows, norton er intakt ikke( SP2 installert) Endret 30. januar 2005 av div_ Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Det er nok XP sine brilliante features som slår til igjen. Den prøver nok å lese størrelsen på filene og lage preview av de eller noe. http://support.microsoft.com/default.aspx?...=1&PA=1&SD=HSCH Dersom det ikke hjelper kan du lese i denne tråden: http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=892945&page=1 (ja jeg tok et "Im-feeling-lucky"-søk på "avi xp slow") Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Tror det er et kjent problem det der. Ser ut som WindowsXP har problemer med å håndtere .avi filer Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 nåh. Hvis det er xvid filer og du har på thumbnails kan du få slike problemer hvis du har en gammel xvid codec (har hatt problemet selv). Last ned K-lite K++ Mega codec pack. Denne inneholder bl.a. den siste xvid codecen (evt en ganske så ny en) og mange andre codec'er. Husk å fjerne den gamle xvid codecen før du installerer den. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Hmm den tumbnail greia ja, kanskje det er problemet......har nyeste divx codecen..men laster ned k-lite og ser Gunnar_ pemarius, tror dere er inne på noe der.... Endret 30. januar 2005 av div_ Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Mulig dette kan løse problemet. 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. Krever en restart etter endringen i registeret. Endret 30. januar 2005 av ghbing Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du kan stille inn i utforskeren (et eller annet sted - husker ikke nå) slik at XP ikke leser igjennom filene for å liste all mulig slags mer eller mindre intressant info når du går inn i mappen. Lurer på om det rett og slett kommer an på hva slags visning du har - hvis du velger *list* istedet for details f.eks. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Har den på list, men uansett så går det møkkatreigt:-( kobla vekk den cache greia, men nytta ikke, må jeg restarte der og? Takk for den regedit'en, men jeg er redd for å forandre der:-) Endret 30. januar 2005 av div_ Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Ok,men det skjer ikke noe galt. Du kan ta backup av PropertyHandler mappa før du sletter nøkkelen inni,ved å høyreklikke mappa>Export> kall reg fila hva du vil og lagre den.Hvis du vil opprette den igjen er det bare å dobbelklikke fila>yes. Endret 30. januar 2005 av ghbing Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Prøv det ghbing sier. Det eneste som skjer er at du vil miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale, synes jeg. Har denne lagret på HD og har mått bruke den flere ganger: 1. Skriv Regedit i Run eller kjør (engelsk/norsk utgave)2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 men det er også mpeg or Rm filer der også, samme der...... Lenke til kommentar
moray Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja i hvert fall med .mpeg Du vil miste den info'n fra explorer, men du kan jo finne de med andre programmer hvis du trenger de. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 HIHIHI men som pokker, nå er det okay jeg accesser mappa på normal måte, uten noe tulball Men hvorfor er det kun denne mappa, og ingen andre, selv om jeg har mapper med store filer av samme type? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 HIHIHI men som pokker, nå er det okay jeg accesser mappa på normal måte, uten noe tulball Men hvorfor er det kun denne mappa, og ingen andre, selv om jeg har mapper med store filer av samme type? Mulig windows slet med å få innformasjon fra ei korrupt eller ødelagt fil fra den mappa. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 men det er jo ikke virus i avi,mpg filer alle updates på windows, norton er intakt ikke( SP2 installert) Fullt mulig med virus i slike filer. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Virkelig, det har jeg ALDRI hørt om. Om du tar en stor EXE fil, og erstatter exe med: mpg, avi ect, så er det jo mulig, Men her er det snakk om ekte video klipp. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nyeste wmv støtter kjøring av kode, så de kan brukes som virusspredere. Og å rename en wmv til avi er ikke noe prob. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå