Zethyr Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg tror jeg skal gå til anskaffelse av en liten crawler, lage en 'søkeportal', og la folk søke i vei på alle sine BDSM-lyster. Da lager du en tjeneste som hjelper brukerene med å utføre ulovlige "ting", du går og aktivt inn for å hjelpe brukere med å finne det dem leter etter, ergo: medskyldig. M.a.o.: Google er konkurs om kort tid, og snart forsvinner <a>-taggen fra (X)HTML-spesifikasjonen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Faen, og! Google tilbyr direktelenke til min nye proprietære låt som egentlig koster en halv million kroner! Jeg eier den filen og ingen skal kunne gi lenker til den uten videre. Lurer på om jeg skal saksøke google.no og vise til napster.no-saken. Google er noen banditter! Dersom URL-adressen er gyldig, kan du prøve å besøke denne nettsiden ved å klikke på følgende lenke: *sensurert da jeg ikke vil at folk skal ha tilgang til den* Mens vi er i gang kan vi jo gå sammen om å spamme forumet med "direktelenker" til "ulovlige filer", ta screenshot av det og saksøke hw.no, samt IPB, php og MySQL. Og w3 for å ha utviklet xhtml- og css-standardene som gjør det mulig å lenke til "ulovlige filer"! Endret 1. februar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Mens vi er i gang kan vi jo gå sammen om å spamme forumet med "direktelenker" til "ulovlige filer", ta screenshot av det og saksøke hw.no, samt IPB, php og MySQL. Og w3 for å ha utviklet xhtml- og css-standardene som gjør det mulig å lenke til "ulovlige filer"! Du må slutte å friste noen. For det er nettopp slike lover RIAA/MPAA "bestiller" fra politikerne i USA. Også dukker det opp i EU litt senere, og dermed også Norge Når kommer loven som forbyr internett? For det er faktisk eneste måten man nogenlunde effektivt kan kontrollere piratkopiering på. Og selv da ville det jo ikke opphørt - folk kopierer jo fra hverandre på gamlemåten også med swapping av ulike medier. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) drange_net: My point exactly. Og ja, i napster.no-saken er det klart hva intensjonene til eieren egentlig var, men jeg finner det likevel problematisk å basere juridisk presedens på slike åpenbare enkelttilfeller der intuisjonen får råde fritt. Langbein: Den loven kommer sakte, men sikkert. DMCA er bare dens spede begynnelse... Det er en grunn til at organisasjoner som EFF og FSF roper varsku - de er der ikke bare "fanatikere" (selv om jeg ikke vil kalle dem det engang). Endret 1. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
os Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vel, forbrukerne sitter tross alt med makta .. Hvis for eksempel ingen kjøper pirat-kopierte "cd'r" .. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Langbein: Den loven kommer sakte, men sikkert. DMCA er bare dens spede begynnelse...Det er en grunn til at organisasjoner som EFF og FSF roper varsku - de er der ikke bare "fanatikere" (selv om jeg ikke vil kalle dem det engang). Ja og det har du fra hvor, skulle gjerne sett mer dokumentasjon på det.. hmm, hva skal vi gjøre da, uten internett... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Ueland: Ekstrapolering av trender. Hvis du er uenig, må du gjerne si hvorfor, og dele meningene dine med resten av oss. Edit: PS: Og med "den loven" mener jeg selvsagt ikke noen spesifikk lov i juridisk forstand, men det skjønte dere vel. Endret 3. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå