Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1997 Hyundai Coupe Fx 2.0 Trim-tips

gthaman

Anbefalte innlegg

Skal etter all sannsynelighet kjøpe en bil som i topic. Har funnet masse styling etc til den, men lite effekt-økende oppgraderinger. Har sett på KN filter-kit til bilen, og på akkurat denne modellen har KN et kit som bygger en innsugsslange inn i fangeren som drar inn kald luft og blåser det direkte på filteret. Dette skulle jo gi økning ? ( 10hk eller mer med litt flaks ) ? Et effektanlegg tenker jeg og på, og evt chippe bilen. Hvor mye kan jeg få ut av dette? Et skikkelig anlegg med noe sånt som 3" hele veien f.eks.

Noen andre ting jeg kan gjøre som ikke koster meg hus&hjem? Evt forslag til hvilken chip, eff. anlegg og andre deler med link om dere kan!

På forhånd takk! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne sjappen skal skaffe det meste, iallfall den jeg hører med når jeg skal ha noe.

AST Performance

Når det gjelder 3" effektanlegg, tenk to ganger, det bråker noe styggj**lig. Men med mindre du bor langt unna folk, slik at du kan kjøre hjem klokken 3 om natten, så går det jo greit. :)

Disse chipper bilen din

Du kan eventuelt høre med de om hvor mye du vinner på det..

Lenke til kommentar

Mulig du har rett der - ikke nødvendig for meg å ha noe som bråker. Vil ha noe med god lyd, men ikke for bråk, skal kunne kjøre langtur f.eks. Ser for meg noe designmessig som bmw m3/m5, med dobbel på hver side, ikke store, men du hører det under pådrag, samt det gir effekt. Svendsen eksos kan vel lage noe sånt, men hvilken dimesjon bør jeg da be om på hele anlegget?

Lenke til kommentar

Effektanlegg, ny turbo, FMIC, kammer, åpent luftfilter, mapping.

Og ikke minst nye dempere, stive opp chassiet, nye bremser og riktige dekk.

Da skal du være litt på vei. :)

Edit: Den har kanskje ikke turbo nei. :hmm:

Men det kan settes inn. :p

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Hm. Første gang jeg har hørt Front Mounted.

Det var det som var poenget mitt; hvor råe deler trengs det her? En Hyundai Coupe. Skal han satse, eller ha en bil som fiser litt ekstra ut av kryssene? Selvfølgelig, om han skal ha noe tilnærmet rakettmotor, snakker vi om en annen klasse.

Lenke til kommentar

Tingen er at det ikke trenger å være så dyrt selv om det høres fancy ut. ;)

MÅ jo ikke kjøpe alt nytt, kan få mange syke deler til sånn ca. ingenting om man leter litt rundt.

Har du ikke sett biler med frontmontert IC før?

Alle EVO-ene og WRX sti har det. Får mye mer luft gjennom da.

Men det første man burde kjøpe er ihvertfall nytt eksosanlegg og åpent luftfilter pluss noe til understellet IMO. :)

Lenke til kommentar

Planen min i første omgang, da bilen har konfiskert alt hva gjelder finansielle midler, er KN filter kit. Man får et KN kit som vist er meget bra, da den bygger et rør ned i grillen som suger inn kald luft med farten og blåser direkte på filteret. Så var planen svendsen eksos, men de svarer ikke på mail de svina. Som sagt, noe i M3/M5 stil med grenrør og 2,5" hele veien? + Stabstag i motor og bak. Dette gjør den vel noe råere, og best av alt, filter kit = 1700kr, stag = 1200. Anlegg + montering hos svendsen = :hrm:

Men en kar nevnte noe om kvassere kam? Fortell mer. Og til spm, ja, det er 16v...

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

De greiene der er det feteste jeg har sett - lyden var og jævlig morsom! Noen som har erfaringer med dette? Og en annen ting - når man bestiller dette via internett, får jeg inntrykk av at du bare får manualen til din bil, og må kjøpe saken selv og sette sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...