Gå til innhold

Windows XP problem -> administrative tools


Anbefalte innlegg

Hei, under

 

control panel -> performance and maintenance -> administrative tools

 

...ligger det en liste over programmer for administrasjon av OS, det står at de er snarveier alle sammen. Men i det jeg trykker på en av dem, får jeg opp en dialog som sier at den ikke finner noe egnet program å åpne den med, og om jeg vil velge selv eller gå på nett og lete.

 

Hva er dette for tull??!! **frustasjonsnivå >90%**

 

Det er da pinadø en snarvei til et administrativt program og skal da vel ikke åpnes av noe som helst annet?

 

Har slitt med kræsjede harddisker og RAID arrays som kommer og går etter eget for godt finnende i hele dag, og nå dette. Herreguddamann.

 

HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager bumping, var ikke klar over den policyen her.

 

Jeg har følgende konfigurasjon:

 

AMD T-Bird 1.4 GHz

Abit KT7-a m/RAID

 

WD 13 Gb med system (XP)

IBM 40Gb + IBM 45 Gb i RAID 0

 

Det er en splitter ny installasjon. Det som skjedde, var følgende:

 

XP klarte ikke lenger lese fra RAID'en. Gikk inn i en grundig disk sjekk under oppstart. Hvis jeg fjernet HD'ene, (nappet ut strømforsyningen) startet den helt fint (da uten RAID-stasjonen selvsagt).

 

Jeg slettet så HD-array'et i RAID BIOS og laget den på nytt (og bestemte meg for å leve med tap av data), winXP starter nå fint, men har ikke lengre stasjon D: som jeg hadde RAID'en på. Jeg prøver så å formatere HD'ene igjen og legge inn RAID-arrayet som egen stasjon, men får altså ikke til dette fordi winXP ikke skjønner hva den skal gjøre med snarveien sin i "Administrative Tools".

 

Finnes det noen annet sted å legge inn HD'ene enn "Disk Managment", så gjør vel det jobben selv om jeg sitter med samme problemet til neste gang det skjer noe.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på My Computer og velg Manage, da starter Computer Management snap-in'en der disk management ligger. Du kan også ta Run og skrive mmc. Deretter trykker du File -> Add/remove snap-in, deretter Add for så og velge Computer Management eller disk management snap-in

 

_________________

"I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!"

 

Homer J. Simpson

 

[ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-06-17 20:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...