Gå til innhold

problemer med digitallyd

Anbefalte innlegg

hvorfor suser det i høytalerene mine når jeg setter innstillengene til digitalt?håper det er noen som kan dette, for det er veldig irriterende...

ps. jeg har logitech z-640 høytalere og creative soundblaster audigy LS lydkort.

Endret av .com
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, såklart vi skal svare når du tar en sånn "hyggelig" tone. Folk flest vil heller hjelpe andre som spør fint og er hyggelige imot deg, spesielt når dette er helt gratis og de ikke får noe utbytte av det..

Bare et lite tips..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror du må definere litt bedre hva som er problemet, hvilke koblinger du har gjort mm. Det er imidlertid ingen grunn til å koble digitalt til et høyttalersett som ikke har D/A-convertere. Høyttalerne vil da bare oppfatte signalet som sus, siden det ikke er gjort om til lyd ennå.

Lenke til kommentar

Få vite litt om maskinvare på maskina di: Hovedkort (fullt navn/nr), PSU , tilkobling fra PSU til hovedkort (20 eller 24 pin ATX).

Har MSI K8N Diamond som er "sær" på PSU / ATX tilkobling for at integrert Sound Blaster Live!24-bit skal funke. Mangler -5V fra PSU blir det "ingen" lyd, og -5V er utenfor standarden til ATX2 (24 pin ATX) er derfor endel adapterkabel fra 20 til 24 pin som ikke viderebringer -5V selv om den "normalt" er i 20 pin ATX kontakt fra PSU.

Lenke til kommentar

Hvorfor setter du instillingene til digitalt? Denne instillingen skal brukes dersom du ikke vil bruke lydkortet ditt til det det er lagd for - å konvertere digitale signaler til analoge. Er det noe galt med lyden når du kjører i analog modus? Hvis ikke foreslår jeg at du kjører analogt med 5.1-utganger til forsterkerene i ditt Logitech Z-640. Det er dette som er "the way it's meant to be played"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...