Gå til innhold

boote windows innstall frå cd rom

bonaqua

Anbefalte innlegg

har eit problem.

har innstallert windows på ein sata disk, i tillegg til den har eg ein cd rom, og 2 ide hdder.

nå vil eg innstallere windows på nytt på samme sata disken. putter derfor i cden, og setter i gang slik eg har gjort ca 3-4000 (overdriver litt, men føles sånn)ganger før... (lenge leve windows).

men nå vil den ikkje boote frå windows cden.

gjekk i bios og sjekket boot rekkefølge

first bootdevice: cd rom

second bootdevice c:

kvifor booter den ikkje? åpen for gode forslag....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant feilen nå, under der eg stiller boot rekkefølge stod det boot from other devices, enabled. disabla den og alt var heilt topp. så veit folk det..

men...

eg trur ikkje dataen min liker meg meir.... snufs :no::(:cry:

nå skal eg legge inn windows, f6 i oppstarten,for å legge inn sata drivere. alt heilt topp..heilt til "starting windows xp" viser,før den kommer til lisensskjermen.der stopper den heilt opp. så starter eg på nytt, denne gang uten å trykke f6 og legge til drivere. kommer forbi den skjermen det stoppet sist, kommer der eg velger å slette og lage partisjoner.. sletter c:\ alt heilt topp,oppretter ny partisjon c:\ skal så formatere før windows starter.då ender det opp med at datae min forteller at disken ikkje innholder win xp kompatibel partisjon. og der står eg då... pc dritt!!!

hjelp!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...