Chasseur Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jepp, jeg skal da lage et kabinett, som skal være hvitt, med den same fargen som iPod har. Angående det har jeg en hel haug spørsmål, men først skriver jeg litt om prosjektet, og hvirdan v håper det blir til slutt. -- Kabinettet skal ha samme hvit farge som iPod, skal være uten hjørner og skarpe kanter, skal ha færrest mulig knapper, CD-rommene skal ha "skyvedør", eventuelle knapper skal være i aluminium, skal muligens ha vindu. Da har dere muligens fått et bilde inn i huet? Her kommer spørsmålene: 1. Er det noen andre materialer enn tre? 2. Hvordan får vi den hvit fargen iPod har (Den er litt glinsende på en måte) 3. Skal vi vindu, eller skal det være plain'n'simple? 3b. Hvis det blir et vindu, skal vi da ha lys? Og hvilken farge på det? 4. Har du noen andre forslag? post dem her i så fall. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Lag kabinettet av plexiglass og lakker den hvit inni. Avrunda kanter får man når man bøyer plexi. Lyset må selvfølgelig være blå! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 1og2. Skal du bruke fargen som ipod har kan du bruke tre som basic, men da må du legge ett "plastlag" oppå der igjen. Jeg tror nemmelig det er eneste mulighet til å få laget den spesielle fargen. 3. Jeg ville valgt vindu, kanskje blå plexi (ipod skjermen) 3b. Blå katoder(passer mer i henhold til skjermen på ipod) 4. Nei Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Hmm. Så det vanskelige blir å få den ønskede hvit fargen? Æsj å æsj.. Får sperre vaktmestern på skolen om han kommer på noe lurt. Tror jeg går mot strømmen, og dropper vindu! Er ikke helt sikker der dessverre. Lenke til kommentar
Frappy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hmm. Så det vanskelige blir å få den ønskede hvit fargen? Æsj å æsj.. Får sperre vaktmestern på skolen om han kommer på noe lurt. Tror jeg går mot strømmen, og dropper vindu! Er ikke helt sikker der dessverre. Helt enig med deg dropp vindu skal du ha apple lookalike vill alldri et vindu passe inn! Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Blir ikke egentlig en Aplle look-alike, bortsett fra at den er stilren og har samme hvitfarge som iPod. Lenke til kommentar
Frappy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 sjønner hva jeg mente da ? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Jada, er egentlig enig med deg, men måtte bare klarere litt. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Sjekk moden til karamba: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=175535&st=0 Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Etter å ha studert en nøye i ett par minutter, fant jeg ut at den skinnende effektetn iPod har er lagd ved hjelp av et gjennomsiktig plastikk lag uttapå hele dingsen. Og det blir jo litt vel vanskelig, så kanskje jeg bare går for å male greia hvit, og så lakke den flere ganger med klarlakk. Så det på en gitar, og det ga noenlunde den samme effekten Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hva med og bruke gulv lakk? Den er som regel ganske tykk! legge på tre fire lag med det så vil du få en tykk hine som skaper di brytningene du er ute etter (tror jeg ) Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Jepp, får vel bare prøve med frem..? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 se på forslagene mine da!! Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 lcd??? omtrent like stor som ipod's??? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jada jeg gjør det illvit. Men jeg er litt skeptisk, skal prøve meg frem med noen forskjellige plankebiter, lakker, hvitfarger, plexi glass. Så bestemmer jeg meg etter det @ Skrollan: Nei, den skal ikke vøre like liten som en iPod. Den skal vøre litt større enn et medium kabbis Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg holder på med en HTPC (har ikke jobbet noe med den siden i november), Til front skal jeg ha en pleksi plate som er lakkert hvit på innsiden, og pusset på utsiden. Den lingner på fargen til ipod, men er ikke like glinsende. Jeg kan sikkert legge opp et bilde litt senere. Endret 2. februar 2005 av Gwaihir Vindherre Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Gjør du det så blir jeg veldig glad. Kommer emd rapport i løpet av helgen om hvilken farge som passet best Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Fant ut at jeg bare maler den hvit, og gir den kanskje en omgamg lakk. Men jeg har tegnet hvordan den skal bli til slutt, sånn ca. NB: Er ikke sikker på om det skal være grønt, eller hvite "detaljer" enda NBB: Glømte å tegne på bein... uansett, her er skissen: Endret 8. februar 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Aluminium er et veldig godt materialet å jobbe med. Veldig kurrant å lage bøyer med stor radius. Men litt vanskeligt å sveise om du er utrent. Når det gjelder lakkeringa, så bør du pusse lett over kabinettet med 180 papir. Føre du legger på Filler i et par omganger, puss ned etter hvær runde. Slik at du får en pen overfalte. Når du er fornøyd med overflata, så legger du på første laget med lakk. Du må regne med at du trenger et par lag. Kan være at du trenger å pusse ned igjen, for unøyaktigheter kommer frem når overflaten blir blank. For å få den dybden som iPod har, så må du blande inn farge i klarlakken føre du spøyter. Det skal ikke så mye lakk oppi. Og avslutter med et par lag klarlakk uten farge. Så burde det bli bra. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Sveisisng er: , når vi snakker om meg. Filler=sparkel ikke sant? Men er ikke sikker på om jeg går får iPod looken, kanskje heller abre en hvit enkel pc. Time will show. Men noen som har noe å si på desginet, og formeningen om det skal være hvite detaljer eller i en annen farge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå