tozer Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Hei, la denne posten under nettverk, håper det gikk fint. Jeg og en kamerat skal kjøpe et domene i lag for å peke til våre maskiner osv. Domenet skal være enkelt og si, og helst kort. helst .com .net eller .org domene. Lurer på om noen har tips til domene? vi tenkte først litt på boxz.org men det er ikke så enkelt å forstå når man sier det. EDIT: ikke vits med .no domener, da man må ha .org nummer for å bestille. og det har jeg dessverre ikke. Endret 4. mars 2005 av tozer Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hehe, hvis de virkelig ville kalle seg det(noe jeg tror de ikke vil), så ville ikke fol tro det var en seriøs side azz! tror heller ikke du posta seriøst, men anyway! men fortell hva siden din handler om da, så kan jeg prøve å finne ut ett Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Siden skal handle om alt mulig, men mest nyttig informasjon og prosjekter. EDIT. og navnet bør ikke være støtende, en god blanding. men også litt seriøst. jo kortere det er, jo bedre. Endret 1. mars 2005 av tozer Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 tub.org Sceptic Hva skal tub.org bety da? bør ha en viss mening da. men uansett takk Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 tub kan jo stå for 'the underground bulletin', eller kanskje 'tunnel under byrkjelo' passer bedre? Det er vel bare fantasien som setter grenser her Sceptic Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Uansett så smaker jo Tuborg ganske godt Lenke til kommentar
_tussemor_ Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 click.it? try.it? do.it? ban.net? forban.net? ingen.info? grat.is? (islandsk, vet ikke hva de har som regler der men) gratis.info? ikkeom.nu (les: . som dot) tullikke.nu ikke helt i det kreative hjørnet, prøv igjen senere.... mhv masa Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Uansett så smaker jo Tuborg ganske godt Så sant så sant Takker for alle svar så langt. Skal prøve å gi mer info om hva siden skal handle om. - Litt smånyheter. - Pc prosjekter. - LAN informasjon - Bildegalleri av egne bilder. - Litt filer som er kjekke å ha. - Linux stuff. kommandoer/tips/artikkler. - Skal bruke subdomener så det bør helst være kort. - feks sys.domene.net går til system informajon. - har flere maskiner som skal få domene. ( feks tozer.domene.net , ns1.domene.net fil.domene.net forum.domene.net bilder.domene.net osv ) Dere kan se selv på boxz.org og bilder.boxz.org som jeg har kjøpt om hva siden skal handle om. Selv om jeg har kjøpt boxz.org så skal jeg ha et domene til.. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) hva med balleklorin.org var da en spøk da Endret 1. mars 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Glemte å nevne at domene bør være. - enkelt å si. - enkelt å huske. minner på om at det bør være sånn halvseiøst. balleklorin.org Jeg liker veldig godt boxz.org problemet er at når jeg uttaler det "båks.org" så tror folk det er box.org Jeg er tech crew på lan, da skal jeg bruke domene til å legge ut sikkerhets patcher, informasjon og trialware antivirus osv. da er det veldig viktig at domenenavnet er enkelt å forstå og at det da er litt halvseriøst. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) hva med: nyttiginformasjonogprosjekter.com? evt. niop.info og på engelsk: usefulinformationandprojects.com evt. uiap.info (litt tungvint) noinfo.no nyttig.com (fås kjøpt for 1000,-) be1web.com og beoneweb.com (som peker til samme, så slipper du de som skriver feil ) webone.no Alle ovennevnte domener er forøvrig (nesten) helt ledige. Endret 1. mars 2005 av daffyd Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Har selv hat lyst til å kjøpe "eller.no", men det er noen spesielle krav til .no domener edit: eller.no var tatt, men elr.no er fortsatt ledig Endret 1. mars 2005 av clvn Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Enkeltmansforetak får vel org nr som du kan kjøpe .no domener med tror jeg. Er bare å ha en halvdød bedrift (vet ikke om det er helt slik). Kan også bruke fars firma til å registrere med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå