Gå til innhold

XFX 6600 GT dual DVI fryser i HL2

Wez

Anbefalte innlegg

HL2 fryser helt under introen 5-10 sec ut i intro, og jeg må restarte for å få liv igjen i maskinen? Skulle gjerne kjørt dette spillet da? Ser at mange har problemer med dette kortet, men ingen lykke med tipsene jeg har sett...

Har også problemer med fargene på skjermen, 20" laCie photonvision2. Ser en svak grid i alle windows elementer, spesielt på blå elementer(taskbar, toppen av vinduet etc.) Grått er lysegrått med et hint av gult på Lacie skjermen og med masse blått(saturert) i seg på min gamle 17" hercules prophetview. Har skrudd masse, men fargene suger uansett, og faktisk mest på laCien.

Har flashet bios

Har prøvd alle beta og siste versjoner av drivere

Har oppgradert forceware

AMD 3500+

XFX 6600GT dual dvi 8xAGP

K8NS ultra 939

1 giga ram

Xp pro

SP2

Hva skal jeg gjøre? Bytte kortet? Mistenker at det er med gammel vifte, bestilte komplett maskin fra netshop i romjula med dette kortet.

DesperatChr!??!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at temp er høy... Er helt fullstendig nuuuuub, har vært på macintosh i 6 år... Sjekket litt mer rundt nå og tror det rett og slett kan være at ikke ekstra strøm er plugget inn i kortet?!! MOLEX??? hva er det?? Åpnet opp kassa og det er i alle fall en 4pin plugg inngang på enden av kortet som ikke er brukt til noe??

Hvordan vet jeg 100% sikkert at det er strøm jeg stapper inn der, som sagt er jeg helt newbie, og hvorfor i all verden har ikke netshop satt inn denne da de bygde maskinen? Hva risikerer jeg? det er bare HL2 som ikke spiller, men mistenker at ting ikke er optimalt...

Pls hlp!!

Lenke til kommentar

OK,

har sjekket i maualen, men den referer kun 6800 kortet, som har to stk power supply, som de anbefaler skal kobles til hver sin selvstendige strøm, spes hvis man overklokker. Jeg har ikke tenkt til å overklokke, så skal vel egnetlig bare plugge inn strøm her. Hvordan er jeg 100% sikker på at jeg plugger inn noe annet en strøm her?? er det i det hele tatt mulig å ta feil av dette? HAr så vidt jeg kan se 3 ledige slike kabelgreier som går til hd, cdrom osv. Er alle disse strøm? Er det slik at hvis det er 4 pins så er det strøm? Vet at disse sp er dumme, men gidder ikke å risikere noe, dette er jobbmaskinen, så ...

På fohånd takk...

Lenke til kommentar

Hei

Takk for hjelp folkens.

Flashet med sist versjon til mitt hovekort, K8NS ultra 939 eller no, inn med floppy og den greia der.

To en sjangs og satte inn strøm (molex som det kalles??) og det funket som bare rakkern. Kjører nå hl2 med 1280x1024 full kvalitet på det meste, ikke spor av lag og helt topp grafikk. Har aldri sett så realistik vann blant annet. Max morro... Var litt skuffet siden det ikke fungerte, men antok rett og slett at netshop hadde satt inn denne strømmen hvis den skulle være i?! Nå funker det i alle fall.

Ikkedesperatlengerwez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...