bomelby Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 håper noen av dere kan hjelpe meg, det hele begynte med at jeg hadde glemt å koble til strømkabelen til min dvd brenner etter litt ommøblering i kabinettet. Da jeg hadde gjort det og skulle starte opp igjen får jeg følgende feilmelding sammen med en intens pulserende pipelyd: CMOS checksum error Eller jeg får beskjed om at CPU kjører i safemode og at jeg må inn og endre CPU oppsett i bios. Når jeg gjør det og lagrer endringene og skal boote igjen så er det samme greia om igjen med pipelyd og cmos checksum error. Jeg har sjekket kablene, byttet bios batteri, resatt bios med jumper osv. Noen ideer? Specs er: ASUS A7N8X-Deluxe 2.0 1024 MB PC400 RAM 1*120GB WD 7200rpm 8mb 1*180GB WD 7200rpm 8mb 2*200GB WD 7200rpm 8mb SATA Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 "CMOS checksum error" Det er meldinga jeg pleier å få når jeg resetter BIOS e.l. Ordner seg etter at jeg konfigurerer BIOS og lagrer settings. Lenke til kommentar
bomelby Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 etter at jeg endrer alle instillinger til det riktige igjen, så kommer samme greia igjen. Har forresten forsøkt å flashe med nyere bios, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå