Gå til innhold

PS3 med 4.6 GHz prosessor

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å bra bilde kan det bli på en TV?, på tide med Plasma eller LCD tv..

Jeg vet at i allefall xbox2 skal ha HDTV-støtte på alle spillene.. Eller "vet og vet fru blom". Men det er det jeg leste en plass. Så da begynner det vel å bli på tide med Plasma eller LCD som er HDTV ready. Og ekstra fint er det jo at "de" regner med at 40" plasma vil kunne nå en pris på 12-15000 i løpet av året.

Det er jo helt klart at man får en begrensa detalj-grafikk med den oppløsninga som en vanlig tv klarer i dag. Så da er det bare å peise på med HDTV:)

***EDIT***

ANG PRIS:

Synes alt dette høres dyrt ut jeg... Cell, r520 grafikkort... osv osv.. Ser for meg helt syyyke priser jeg... Men alikevel så tror jeg nok at både Sony og MS tenker såpass langt at nextgen-konsollene ikke koster over 5000 .HÅPER JEG!!!!!!

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar

Uten aa ha lest igjennom traaden saa faar jeg si at:

Hvorfor maa de pakke all denne dyre teknologien i konsollen? Eneste det bidrar til er at konsollen vil koste mer...

De burde fokusere mer paa ting som brukervennlighet, support, funksjoner som X-Box live o.l, mer innovatinve ting til konsollen og fokusere mer paa spilla enn teknologien. Blir som Xbox da den ble lansert "Omghax0rz XBox med 700mhz cpu, kool!"

Lenke til kommentar
Uten aa ha lest igjennom traaden saa faar jeg si at:

Hvorfor maa de pakke all denne dyre teknologien i konsollen? Eneste det bidrar til er at konsollen vil koste mer...

De burde fokusere mer paa ting som brukervennlighet, support, funksjoner som X-Box live o.l, mer innovatinve ting til konsollen og fokusere mer paa spilla enn teknologien. Blir som Xbox da den ble lansert "Omghax0rz XBox med 700mhz cpu, kool!"

Nå er det vel ikke akkurat opp til Sony og lage spilla da, de lager vel bare maskinen? Er jo ingenting negativt i og gjøre PS3'en mye raskere og bedre enn det som er på markedet fra før av. Ikke nødvendig og lage "nye" maskiner som er like outdated som PS2, Xbox begynner og bli rent hardware messig. Det er noe som heter "If ur not moving forward, ur standing still". For min del skal de bare prakke på det beste som er og oppdrive av komponenter og snaxy hardware på den. Utviklere kan garantert nyte godt av at maskinen de skal lage spill til er kraftig på alle mulige måter. Mer kraft = mer fun :yes:

Så er det bare opp til spillutviklerne og lage masse bra og innovative spill til den, men det blir vel neppe noe problem.

Har stor tro på PS3! :thumbup:

Lenke til kommentar

Syntes det er bra at de stapper denne teknologien inn nå og heller selger den litt dyrt. Da kan vi ha den lengre uten og kjøpe noen ny konsoll.

Eks .. betal 5k og ha den i 5 år.

betal 3k og ha den i 2 år..

Da vil jeg heller betale litt mer for og ha den litt lengre.

Lenke til kommentar

Javel, men saa er det da slik at superduperbra teknologi ikke er synonymt med bra spill heller. Selvfoelgelig, bra teknologi er godt og bra, men jeg ser ingen grunn til aa pakke en 4,6ghz prosessor i en PS3. Skal du loese kvantefysikkligninger eller spille spill?

Lenke til kommentar
Javel, men saa er det da slik at superduperbra teknologi ikke er synonymt med bra spill heller. Selvfoelgelig, bra teknologi er godt og bra, men jeg ser ingen grunn til aa pakke en 4,6ghz prosessor i en PS3. Skal du loese kvantefysikkligninger eller spille spill?

Buhu fremgang er teit... :roll:

Det er jo ikke som om denne konsollen kommer i morgen heller, de er _nødt_ til å være forut for sin tid når det er såpass lenge til lansering. Målet til Sony med denne konsollen er vel å bringe skikkelig fotorealistisk grafikk til spillverdenen og da trenger du hauger med kraft.

Så for vi se om de greier det eller ei.

Lenke til kommentar

Nei, det er sant at bra teknologi ikke er synonymt med bra spill. Men du kan vel ikke være uenig i at med kraftigere hardware kan man vise penere grafikk mer flytende som tilslutt og sist gir en bedre spillopplevelse? Gode spill er det nå haugevis av til PS2, så jeg ser ikke helt noen problemer med det. Blir sikkert like mye gode spill til PS3. Serier som helt sikkert blir og fortsette på PS3, GTA, Gran Turismo, Metal Gear Solid og mange mange flere. :dribble:

Zemeckis spillene blir helt sikkert og se helt fint ut på tver som ikke støtter HDTV.

Lenke til kommentar
Er da ikke vits å spekulere på engang. Uansett så vil jo PC forlengst ha slike hastigheter som ganske standard. Det som teller er langt ifra Hardware (Ta XBOX som eksempel)  men spillavtaler og teknologi spiller LANGT større rolle.

Sony har hele tida kunnet lansere nye spill med bedre grafikk oppgjennom årene noe XBOX ikke har greid. De må ut med ny konsoll hvert år mens Sony sitter og storkoser seg i hele 5 år.

Det er det som er essensen i spekulasjonen - nemlig at dette er milevis foran AMD/Intel-teknologi. Hvis du leste linken i første post vil du se at en slik aggressiv utforming av prosessorer er noe som ikke har vært gjort på 20 år. Eneste som er i nærheten er Seymor Cray.

Jeg tror at hvis (merk det hvis-et der) Cell er mer en halvparten så rask som det står antydet i den analysen - er det ingen vanlig kommersiell PC i verden som kan hamle opp med den rå prosesseringskraften det er i en Cell. Da med forbehold til det som teller for oss, nemlig å gi oss Ray-tracing og ordentlige skygger! :p

*huff, ble et "tviler" istedet for "tror". rettet på nå* :cool:

søkte på google men ble ikkje helt klok på det.

ot men; ka e "ray-tracing"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...