Crewer Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Heisann. Skal sette opp en pc med windows xp pro. Men brukeren av pc'en skal ha begrensede muligheter. Jeg har ikke vært borti slikt oppsett av xp før, så jeg spør derfor her. :] Brukeren skal ikke kunne laste ned noe fra internett ( mozilla som skal brukes..) Brukeren skal ikke kunne skifte systeminstillinger Brukeren skal ikke kunne legge inn programvare Brukeren skal kun ha en viss båndbredde( netlimiter er jo et alt. men da kan brukeren dobbelklikke på tray ikonet og endre det selv..(?)) Det hadde også vært fint med et program som kunne kutte inet accessen et viss klokkeslett på hverdager. :] Takker for alle svar som kommer. Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 hadde egentlig vært jævlig kjekt å vite ja... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hva med å vurdere en Linux-distro? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Flyttes til Windows-forumet. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) En bruker av gruppen Restricted user er i utgangspunktet allerede nektet installasjon av programmer og endring av viktige systeminstilninger, men man kan redusere privilegiene ytterligere gjennom konfigurasjon av systemregisteret. Dette kan du med enkelhet gjøre i det medfølgende verktøyet gpedit.msc [start -> run), men TweakXP er jo alltids et alternativt dersom man finner mulighetene i førstnevnte for svake. Når det gjelder å kutte ned internett-tilgangen ved visse tidspunkt, skulle jeg tro NetLimiter ville greie biffen. Og jeg skulle dessuten tro at dette programmet passordbeskytter enhver konfigurasjonsforsøk, slik at ikke begrensede brukere kan fjerne/tøye grensene. EDIT: TweakXP, ikke ThemeXP ... Endret 1. februar 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Er det mulig å gje ein brukar dei fleste tilgangar, men ikkje til å endre brukerkontoer i Windows? Og så ha ein administrator som kan gjere slikt. Er meget irriterande sidan ein begrensa brukar ikkje kan gjere stort, og neste steg er Admin som har full tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå