Gå til innhold

Printere som skriver rett på dvdplater

Panter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg en en skriver hardwarerelatert og har ikke noe med bilder som "temakategori" å gjøre. Skulle man tenkt slikt kunne Skjermer også ligget under Digitale bilder, foto og video fordi man nettopp kan se på bilder, foto og video på en skjerm.. :-)

Har lest litt om iP4000R, interessant den, leveres både med Wlan og Rj45.

Skal lese litt nå hvordan Wlan fungerer på denne.

Men jeg trenger egentlig noe mye billigere..

Lenke til kommentar

Skal kjøpe Canon Pixma IP4000R i neste uke selv her...

Mitt første kriterie er WLAN, WLAN og atter WLAN.

(jeg har utviklet akutt fobi for kabler etter at jeg fikk trådlåst nettverk!)

Dernest kommer printkvalitet, og der er IP4000R meget bra, har jeg lest.

Så kommer separate blekkpatroner. Det har IP4000R.

Den kan også skrive på begge sider av arket automatisk, samt skrive på CD/DVD.. og så ser den ikke så verst ut heller!

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Trådløst er kjekt å ha, men ikke spesielt nyttig dersom man bare skal koble den opp mot én PC. (Kanskje dersom man ønsker å ha printeren langt unna PC'n da..).

Jeg hadde behov for å koble den opp mot et par PC'er men jeg satte printkvalitet øverst på listen(det er jo tross alt en printer!) fremfor "oppkoblingsvennlighet". Derfor falt valget mitt på en IP6000. Dersom printkvalitet var en sekundærprioritet hadde jeg nok også satset på den trådløse IP4000R.

Drømme printeren hadde dog vært dersom jeg fikk:

1. Alle fargene til IP8500.

2. "Standalone" funksjonaliteten til IP6000.

2. Dråpestørrelsen til IP5000.

3. Trådløsheten til IP4000R.

Har skrevet ut endel direkte på DVD'er med IP6000 og det blir virkelig flotte og profesjonelle resultat.

Lenke til kommentar
jendor: Mange gode kjøpsargumenter det.

Vet du hvordan den trådløse biten fungerer? Tenker på dersom man allerede har PCen trådlåst mot en router el.

Du er nødt til å ha en trådløs router for å kunne bruke IP4000R trådløst - den kan ikke kommunisere direkte med PC via WLAN.

Selve konfigurasjonen gjør du med printeren via USB-kabelen. IP4000R støtter 802.11b/g + WPA, hvilket er et 'must'.

@Vice: den dagen DEN printeren kommer, så skal også jeg bytte... hehe.. jeg har tenkt mye og masse, og langt om lenge, før jeg kom frem til at IP4000R ville dekke stort sett de aller fleste behov som jeg har. Printkvaliteten på IP4000R er slett ikke dårlig, men det finnes selvsagt printere som er bedre.

Angående trådløst... etter at de stasjonære PC'ene ble kastet ut av huset og erstattet med nye bærbare samt trådløst nettverk, så er jeg sjeleglad for at jeg nå slipper kabler hengende og slengende på kryss og tvers i hele huset. For meg er kabler nå en djevelens oppfinnelse... hehe Trådløst er også kjekt i den forstand at man kan dele printeren uten at man trenger en separat printserver, eller at en maskin står på hele tiden for at de andre skal kunne få tilgang til printeren. Egentlig burde det være en menneskerett at alle printere kommer med LAN/WLAN tilknytning... :!:

Her i huset har vi 3 maskiner, alle med trådløst nettverk, og det blir en drøm å kunne sette printeren i boden, og sitte i stua og skrive ut :!: Jeg kikket også endel på HP PSC2710, men fant ut at den slettes ikke tilfredsstilte mine andre behov til en printer, som f.eks. , printkvalitet, separate patroner, dobbeltsidig utskrift og utskrift på CD/DVD - selv om den også har sine fordeler. IP4000R har en god pris, et godt design (kanskje jeg setter den på hylla i stua istedenfor i boden?) og kvaliteter jeg setter pris på, blant annet utskriftsøkonomien... så dermed blir den det beste valget av det som finnes på markedet i dag.

Men du har selvfølgelig helt rett når det gjelder "drømmeprinteren"!!!

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg en Epson Stylus Photo 950 meget fine bilder gir den, og printer som bare det på Cder :D

Også er det så greit å gå og shoppe DEN fargen man trenger. :)

Har den sjøl, har du problemer med sentrering av utskrift på cd/dvd plater?

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...