Gå til innhold

Ødelagt GeForce 6600GT?

TundraStar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat bygd opp en PC til broren min! Har bygd PC selv før så jeg vil si at jeg vet hvordan det gjøres! Jeg har lagt inn Windows XP PRO og alle de nyeste driverne til Skjermkort (Forceware 66.93) og hovedkort (NForce 4 drivere) + Direct X 9c..

Broren min la inn Far Cry og skulle spille det med Maximum details! Han kom inn på spillet og det kjørte flytende! Men vi oppdaget en ting ganske fort.. Spillet så ikke ut som det skulle gjøre! Vannet var nesten ikke gjennomsiktig! Veggene var gyllen hvite og metallstenger som egentlig skulle sitte fast i veggen lå i løse lufta! Men det er ikke det verste.. Da vi kom ut av grotta på starten av 1. bane ble landskapet plutselig helt svart og vannet og husene ble helt hvite! Helt klart store grafikkfeil! Jeg skjønner ingenting! Hva kan være galt?

Kan det ha noe med at jeg kjører en 20pins strømforsyning på et 24 pins hovedkort?!

Takker for all hjelp!

Oppsett:

ASUS A8N SLI DELUXE

AMD 64 3200+ socket 939

GEFORCE E6600GT

SeaGate 200GB S-ATA

Windows XP Pro

Ultra X-Connect 500W PSU 20 Pins

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye RAM har du?

Og hvilken temperatur er det på kortet? kan temperaturen være så høy at det kommer artifacts?

Får kortet ekstern strøm via kabel fra PSU og rett til skjermkortet?

Dette tviler jeg har noe med 20 pins strømkontakt i 24 pins hovedkort å gjøre...

Hvis dette ikke er feilen så tror jeg det må ha noe med drivere (eller lignende) å gjøre...

Prøvd å reinstallere Farcry?

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Kortet ligger på 52 grader tror jeg! Hvis det programmet er nøyaktig nok..! Men det er rart.. For jeg kjører 3Dmark 2003 og der ser alle spilltestene rett og slett nydelig ut! Også er det veldig rart.. Når jeg skal konfigurere Far Cry grafikken velger jeg autodetect! Og da setter den alle grafiske detaljer på Low! Når PC'en helt klart er kraftig nok til å spille på Very High! Det samme skjer på Doom 3! Den setter også alt ned på medium! Men spillet kjører flytende på Ultra! I dette spillet blir det derimot ikke svart og hvitt! Men det flimrer bare noe når jeg beveger blikket! Svært irriterende..

Skjermkortet får ikke strøm fra PSU.. Det må jeg forresten sjekke! Men da ville det jo ikke komme noe skjermbilde?! Så jeg tviler på at det er sånn!

Lenke til kommentar
Kortet ligger på 52 grader tror jeg! Hvis det programmet er nøyaktig nok..! Men det er rart.. For jeg kjører 3Dmark 2003 og der ser alle spilltestene rett og slett nydelig ut! Også er det veldig rart.. Når jeg skal konfigurere Far Cry grafikken velger jeg autodetect! Og da setter den alle grafiske detaljer på Low! Når PC'en helt klart er kraftig nok til å spille på Very High! Det samme skjer på Doom 3! Den setter også alt ned på medium! Men spillet kjører flytende på Ultra! I dette spillet blir det derimot ikke svart og hvitt! Men det flimrer bare noe når jeg beveger blikket! Svært irriterende..

Skjermkortet får ikke strøm fra PSU.. Det må jeg forresten sjekke! Men da ville det jo ikke komme noe skjermbilde?! Så jeg tviler på at det er sånn!

som sagt,ting vil nok bli bedre når du oppdaterer til far cry 1.3. jeg hadde også problemer med at det stilte seg på "low".

edit: det skjermkortet trenger vel også en slik ekstra strømtilkobling? den MÅ isåfall stå i hvis du skal ha håp om å spille noe...

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei! Jeg har akkurat bygd opp en PC til broren min! Har bygd PC selv før så jeg vil si at jeg vet hvordan det gjøres!

Dette er kanskje ikke måten å starte ett innlegg på når du lenger nede innrømmer at du ikke er sikker på om du har koblet til molex på ett 6600GT.

Spøk til side... :)

Dette er jo PCI-E og da er det vel ikke noen molex?

Problemet høres veldig driver/software-relatert ut.. Sjekk ut det en annen skriver om patch i FarCry...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...