Gå til innhold

Eksisterer vei rundt CRC-feil?

Iyon

Anbefalte innlegg

Har kopiert inn på maskinen fra en gammel cd, en .ace-fil jeg pakket for noen år siden... Ved utpakking har flere filer CRC-feil.

Cd'en er ikke spesielt stygg, og de samme filene gir CRC-feil ved utpakking på min bærbare maskin.

Finnes det noen vei rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom en dvdfilm har crc lesefeil, men spilles helt fint, hvordan kan man da få tatt backup? Litt rart at man ikke merker noe under avspilling, men man får ikke tatt backup pga crc (sirkulerendes overflødighets kontroll) Finnes det ingen løsning på dette?

Lenke til kommentar

CRC feil vil vel bare si at det har skjedd ett eller annet med fila siden siste sjekksum ble generert. I en film trenger ikke det være så farlig siden det kan være 1 pixel i 1 frame som har en feil og det vil dermed ikke vises. Men hvis en dvd begynner å få mye CRCfeil så ville jeg nok tatt backup av den så snart som mulig. Da evt. som xvid eller andre komprimeringsteknologier. (Slik at du ikke prøver å ta en bit-for-bit kopi. Siden alt du ender opp med er en nøyaktig kopi inkl. feil)

Evt. kopier inn hele DVD'n på disk og se om du finner et mpeg2 error correction program elns. :)

Christian...

PS. Det kan være jeg er helt på jordet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...