Gå til innhold

PoV 6600GT TV Problemer

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har en PoV 6600GT som er oppdatert med den nyeste driveren. Jeg har koblet kortet til TV'en med S-Video kabel.

Jeg får opp bildet klart og tydelig på TVen men jeg får ikke sett hele skjermbildet. Jeg har prøvd alle skjermoppløsningene for TVen med det blir akkurat det samme. TVen "scroller" skjermen til siden når man går fra en side til en annen.

6600GT kortet er vel et kort mange har så det finnes sikkert en lur måte løse dette men jeg har ikke funnet det ut.

Help..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm..hvis så, har jeg et problem. Den står hele tiden på 60MHz og jeg har ingen muligheter å bytte den i vinduet jeg har postet med. Jeg har testet hver an de oppløsningene den tilbyr og har prøvd med physical panning haket av.

Ellers er oppsettet slikt:

- PAL\B Norway (har også prøvd G)

- BenQ LCD til DVI

- En slik klump med både analog og S-Video utgang på som er mellom min S-Videokabel og kortet (fulgte med kortet)

Lenke til kommentar

høyre klikk på skrivebord -> properties -> settings -> advanced -> geforce tabben -> velg tv'en (slik at det er en grønn markør rundt den -> device settings -> select tv format -> advanced -> device adjustment -> i det blå "vinduet" velger du knappen som har fire piler som peker ut fra sentrum av knappen.

Funket for meg. Lykke til :)

Edit: Tv'en må forøvring være aktivisert for å få opp disse valgene mener jeg å huske

Og jeg har på dual view, ikke clone view som mange bruker.. vet ikke om det har noe å si.

Endret av Obi-Wan
Lenke til kommentar

fra sentrum zoomer bare inn på bildet. Jeg vil se HELE!

dessuten, den andre knappen zoomer ut men det funker ikke på den måten pga det blir bare mindre skjermbilde på TVen. Må ellers "scrolle" på TV skjermen.

Btw, har ikke Dual View som valg. Bare cloning

Lenke til kommentar

alle tv'er jeg har prøvd klarer kun å kjøre 1024x768, så hvis du skal ha hele bildet på tv'en og kjører cloning må du ha 1024 på hoved skjermen også, ellers vil du ikke kunne få hele bildet på den andre skjermen rett og slett fordi det er for få pixler.

Har opplevd før at jeg ikke kunne velge annet enn cloning selv (på en annen pc en den jeg bruker nå), vet ikke om dette har noe med hardwaren å gjøre eller bare softwaren.

Lenke til kommentar

Vel, de må ikke det.. ikke med dual view iallefall.. kjører 1280 på lcd skjermen og 1024 på tv'en. Jeg bruker den senter knappen som jeg refererte til i den første posten.

Dual funker som en utvidelse av desktopet, uten start baren. Så når jeg skal se en film drar jeg bare vinduet bort på tv'en og maksimerer det der. Da fyller det 1024 pixler og ikke 1280 om er på main skjermen.

Og bruke tv'en som en pc skjerm (som i surfing og teksprogrammer og slikt) er uaktuelt for meg. Da teksten blir helt fubar på skjermen. Men filmer og spill blir helt klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...