Gå til innhold

kjøp av bærbar pc. Trenger tips og råd, fort:)

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny bærbar pc. Har to meget gode pc-er i kikkerten:

Dell Inspiron 8600c:

1.7 centrino M - 1024 mb ram - 60 gb 7200 (rpm) eller 80 gb (5400 rpm)? - Ati mobility radeon 9600 pro turbo 128 mb (er 9700 et bedre skjermkort, eller er kortene omtrent like gode?) - 8x dvd brenner - wsxga 1680 x 1050 skjerm.

Pris 13 000 kr

Tundra 1557 pro:

1.7 ghz dothan

512 mb ram

ati mobility radeon M11 9700 128 mb

60 gb 5400 rpm

ikke dvd brenner

1400 x 1050 skerm (ikke widescreen)

Hvilken pc bør jeg gå for? er det så stor forskjell mellom disse to skjermkortene? :ermm: er det en stor fordel å ha 1024 mb minne?

Bare kom med tips og råd :thumbup:

-andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Dell'en i dette tilfellet. Skjermkortet duger i massevis, og forskjellen mellom 9600 og 9700 er minimal. I tillegg er skjermen på Dell'en utrolig god, har aldri sett en skjerm med bedre innfallsvinkel. Dell'en har også litt høyere kvalitet på kabinettet i forhold til 1557.

Det er heller ikke stor forskjell mellom en 5400RPM og en 7200RPM. I spill og slikt ville du ikke merke forskjell, borsett fra litt raskere loadetid med 7200RPM. Windows vil også virke raskere, men ikke mye. Ville nok gått for 20gb ekstra :D

Og minne kan det aldri bli nok av, uansett :D

Lenke til kommentar

Begge maskinene er å anbefale, du kommer ikke til å angre uansett hvilken av dem du kjøper vil jeg påstå. Aopen 1557'ern holder jeg kanskje en knapp med, siden den er billigere (rundt 10-11 lapper) og for nokså solide karakterer av forskjellige tester worldwide, men som sagt, jeg tror nok ikke du kommer til å angre uansett hvilken av dem du kjøper. =) eneste jeg vil påpeke er at dell sin kundesupport og service suger noe fatalt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Takk for gode tips og råd :) Jeg tror jeg går for Dell pc-en. Hva er forskjellen, for de som vet, på ion silver og moonlight silver? Jeg vil ha en pc i sølv, skal jeg da krysse av for ion silver/moonlight silver? I alle centrino pc-er er det jo innebygget trådløst nettverk, tar jeg ikke helt feil, hva hvis jeg krysser av for en av de to andre, dell wireless 1350 eller dell 1450, hva får jeg da? :hmm:

Hva slags skjermkort er egentlig ati mobility radeon 9600 pro turbo? hva er forskjellen på det og et vanlig 9600-kort? duger kortet til spill som doom3 og half life 2? mange spørsmål, jeg vet, men setter som vanlig pris på svar :)

-andreas

Lenke til kommentar

Takk takk:) er forresten intel sitt innebygget?? er det 54mbps? er det et bra kort? bor i en kjeller og lurer på om signalene (som kommer ovenfra) når fram til min kommende pc (høres ut som et ekteskap)? hybelboeren jeg bor sammen med har et eksternt kort fra belkin, med 54 mbps, et b.g kort.. og til han er signalet "veldig dårlig" men det funker fint.

Lenke til kommentar
Takk takk:) er forresten intel sitt innebygget?? er det 54mbps? er det et bra kort? bor i en kjeller og lurer på om signalene (som kommer ovenfra) når fram til min kommende pc (høres ut som et ekteskap)? hybelboeren jeg bor sammen med har et eksternt kort fra belkin, med 54 mbps, et b.g kort.. og til han er signalet "veldig dårlig" men det funker fint.

Innebygget: Ja

54mbps: Ja

Har netshop 1557 med det intel kortet.

Søstera mi har tråløst fra forelderene mine(150m + gjennom 2 vegger og en gran tust)

Bruker orginal antenne på AP og PCI,hun har det belkin kortet,med 54 mbps

Jeg få faktisk litt bedre signal enn henne når jeg setter maskinen min oppå hennes..

Men før jeg la inn den nyeste driveren så var intel kortet ubrukelig..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...