Panter Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Noen her som har erfaring med å åpne en Compaq M700? Jeg har vakkel i strømkontakten på baksiden. Har lest at dette er et vanlig problem og flere som har fikset det ved å lodde kontakten fast på hovedkortet igjen. Men greit å høre om erfaringer herfra. Er det bare bare? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei du! Har også en Compaq Armada M700 som kanskje har samme problemet. Den har det hvertfall med å "kortslutte" rett som det er og det er både irriterende og skadelig for harddiskene. Tror det skyldes dårlig kontakt for strømkontakten. Hvordan opplever du problemet? Har du fikset det? Hvordan gikk du frem? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er ikke /vanskelig/, men absolutt ikke bare-bare. Dette MÅ du passe på hvis du ønsker å ha en brukbar pc etterpå: 1. Det er MANGE skruer, og de har forskjellig lengde. Putter du inn en for lang skrue på feil sted risikerer du å skru den tvers igjennom et kort på innsiden. 2. Husk antistatisk utstyr, selv om du ikke bruker det når du fikler med stasjonærpcen din. Dette er sensitivt. 3. Det er MANGE skruer, og de har forskjellig lengde. Husk (eller noter) hvem du tok fra hvilket sted, ha et visst system på det. Det er også surt å ha skrudd den fjortende skruen i dekselet, for så å komme på at du glemte å skru fast hovedkortet. (Been there..) 4. Det er MANGE skruer, sitt et sted hvor a) de ikke kan trille sin vei, og b) du finner dem igjen når de gjør det. På en M700 er jo ikke dette noe problem, den er jo gammel etterhvert, men husk å sjekke at garantien er utløpt før du begynner å skru på bærbar pc, ellers blir produsenten litt sutrete.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 M700 er en kurrant bærbar å skru på. God liste dsgf. Jeg bruker å legge de i akkurat hvor de står i bærbaren på et bord. Den første bærbaren kan ta litt tid Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Enig i at den ikke er av de verste. Kan ta med en kjapp how-to også. (Fritt etter hodet, med forbehold om feil). 1. Ta ut batteri 2. Ta ut harddisk, minnebrikker, multibayenhet og nettverkskort/modem 3. Fjern tastatur 4. Skru løs deksel med bl.a powerbrytere (to skruer under) 5. skru løs skjerm og ta denne forsiktig av 6. skru ut alle skruene som holder topp og bunndeksel sammen 7. Separer dekslene, vær obs på kablene til pekeenhet etc. 8. Demonter evt hovedkortet fra bunndeksel. NB! CPU sitter fast på hovedkortet og skal ikke taes av! Vær obs på voltage converter board under hovedkortet, så ikke dette blir ødelagt. Monteres ca i omvendt rekkefølge. Pass på at kablene ikke kommer i klem. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har ikke fikset det ennå. Er slik at "strømmen går". Har ikke noe batteri nå heller så jeg må bruke den sammen med en slik stor dockingstation.. Har funnet på nettet en liten bilde for bilde demontering, litt dårlige bilder, men har ikke 10 tomler så tror det skal gå greit. Står mye om det på forumet til HP også. Min maskin er utenfor garanti, litt surt for hadde noe småtull med pcen før garantien gikk ut, men fikk aldri somlet meg til å levere inn. Sendte mail til Infocare som regnet med en times til ca kr 1000 og et annet litt mindre serviceverksted som ikke pleide å fikse slikt, men mente det skulle være grei jobb, 600,-. Priser inkl mva. Men tror jeg prøver meg selv. Takk for hjelp så langt. Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Da har jeg skrudd den fra hverandre og det gikk greit, men hvordan har du tenkt å fikse den strømkontakten? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Nå har jeg ikke studert det inngående, men er ikke kontakten satt på med ben i hovedkortet? Og at disse benene må loddes bedre fast til hullene, punktene på HK? Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Om strømkontakten har løsnet fra HK høres det ut som en fornuftig løsning, men det viste seg å ikke være problemet på min. Mulig mitt problem er inni selve strømkontakten. Post gjerne en melding om hvordan det har gått. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Skift helle kontakten.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå