Cuneax Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hvorfor skal de norske ofrene for tsunamikatastrofen nede i sørøst-Asia hedres ekstra spesielt ved hjemkomst o.l. med kong Harald i spissen, når andre ofre for ulykker, drap m.m. ikke mottar samme behandling? Som nevnt av mange andre utallige ganger på forumet her så er hele opphausinga av katastrofen ufattelig kvalm og disrespektløs overfor alle andre ofre, selvfølgelig ikke bare norske. Hvorfor er det sånn? Er mediene ute etter seertall? Føler lederne i landet seg forplikta til å ta i ekstra pga den gigantiske mediedekninga for å ikke kunne bli kritisert av hysteriske, bortskjemte nordmenn med hyklernykker? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Det har vel noe med at kongen ikke har tid til å reise rundt til en og en person og heller ta i mot større folkemengder. Og det har vel noe med at media tenker litt for mye penger også..... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Syns ikke det er så unaturlig at store ulykker får større oppmerksomhet. Om en enslig Ola Dunk synker til bunds i en jolle får han ikke samme oppmerksomhet som Estonia-ulykken. Er dette egentlig så rart? Samme som at amerikansk politikk får veldig mye oppmerksomhet i norske medier, mens f.eks politikken i Monaco blir totalt forbigått Endret 30. januar 2005 av Langbein Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kvalmt er ikke det beste ordet. At ofrene blir hedret, at giverviljen er stor, er begge positive ting. At det samme ikke gjelder i andre situasjoner, det er det som er betenkelig. Hvorfor er så store grupper mennesker så selektive i sin medfølelse og i sitt engasjement? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Et par tusen kroner hvert år koster det å ha en katt, dette beløpet er nøyaktig det samme som det koster å være fadder til ett u-lands barn. Alt handler om hva man foretrekker, katastrofe er jo fin fin underholdning, død og fordervelse selger... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Et par tusen kroner hvert år koster det å ha en katt, dette beløpet er nøyaktig det samme som det koster å være fadder til ett u-lands barn. Alt handler om hva man foretrekker, katastrofe er jo fin fin underholdning, død og fordervelse selger... Litt av en sammenligning, et barn i et u-land og et kjeledyr. Minner meg litt om 'Plan fadder' reklamene med disse søte små stakkarslige barna som det er ment vi skal få varme omsorgsfølelser for. Nå tror jeg jeg vet hvorfor de reklamene byr meg imot. Har alltid hatt problemer med å sette fingeren på det. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Et par tusen kroner hvert år koster det å ha en katt, dette beløpet er nøyaktig det samme som det koster å være fadder til ett u-lands barn. Da er saken biff. I morgen drukner jeg katta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå