rand0m Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg lurer på om det er noen enkel måte å oppdatere biosen på under disse systemene. Har tatt ut og pælma diskettstasjonen langt f*** i vold, mener slik urgammel teknologi ikke hører hjemme i en moderne pc. Dermed er oppstartsdiskett utelukket. Kan til nød brenne en cd med filene på. Men slik det funker på min pc i hvertfall må man ha en oppstartscd -diskett lagd i *iiiiiik!!* win95, 98, eller ME. Lurer på om det er noen måte å unngå dette i win2k-xp. Lenke til kommentar
house Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 styggt redd for at du må bruke diskett ja! =) hehe flasha brenner'n min rett før TG.. det gjordes faktisk rett i windows. Trengte ikke å restarte eller noe.. men veit ikke om dette funker med bios .. funka i aff på min Acer 24x brenner Housey Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hvis du har asus eller MSi kan du oppgradere BIOS via desktopen... Jeg har prøvd det selv på 4 forskjellige hovedkort av de overnevnte merkene og aldri opplevd at det ikke fungerte. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Du kan boote systemet på en boot CD. Filene som trengs til falshingen av bios kan ligge på c-disken. Noen hovedkortprodusenter har programmer som tillater flashing av bios fra windows. Dette gjelder f.eks. Microstar og Asus hovedkort. Lenke til kommentar
rand0m Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 greit at jeg må boote på bootcd, men problemet er at den stygge flasheprogramvaren ikke liker noe annet enn urgammel win9x dos. HK er 1 år gammelt. Abit vh6. Nekter å flashe bios hvis jeg må putte inn en cd med stygge 9x ting på Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Der ser du, det er ikke SÅ gammeldags med diskett. Det er mange som mener den er det, men jeg er uenig. Ikke bare for enkelheten, men nettop pga. det du sitter oppi nå. Det vil ta mange år og koste x antall mill. å bygge om alle filer som ligger rundt om på diverse servere til et annet system. Det vil altid være måter å gå rundt dette på, men jeg ser ingen grunn til å pese med det, en diskstasjon koster 140,- kr ny. Så kan man seff. mene hva man vil, men jeg tror ikke noen stemmer fra nord kommer til å endre på de store produsentenes prioriteringer på legne ennå. Lån deg en diskstasjon, oppgrader biosen din, og fjern den etterpå hvis du mener du ikke trenger den mer, eller ikke vil at noen skal se at du har brukt en :smile: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg syntes ikke diskett-stasjon er gammel dags, men teknologien bak den er ur-gammel :sad: Jeg er litt overrasket over at de ikke har utviklet disketter som kan skrive/lese kjappere. Det burde ikke koste så mye å utvikle en diskett-stasjon som kan lese/skriove dobbelt så fort på en standard diskette???? Frankey Kr.Sand Lenke til kommentar
rand0m Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 hee, har diskettstasjon som funker fett jeg, kjøpte ny når jeg kjøpte pc, men pælma den stygge saken ut likevel.. men det er ikke problemet, en bootcd gjør samme nytten. Det som er problemet er at jeg trenger win9x bootdisk fordi det ikke er mulig å flashe bios fra winxp/2k. Orker ikke å sitte med en gammel bootcd fra win9x. Vil ha en enkel måte å få fiksa det på fra windows. Ender vel med at jeg må kjøpe nytt hk som kan oppgradere fra bios, men det skal vente til doom3 kommer. Da skal jeg kjøpe meg en superheftig pc bare for å dra spillet perfekt. P4 og ATi seff, siden doom3 folka sier det er konge til spillet [ Denne Melding var redigert av: rand0m på 2002-06-18 22:52 ] Lenke til kommentar
Raven Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 har diskettstasjon som jeg kan lagre 120 mb på...den er ikke mye treg i forhold til vanlige skal jeg si dere! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå