skravlekaspar2000 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 hei folkens. gjør nå et forsøk på å telefon-hjelpe mine kjære foreldre. dette er litt slitsomt, da jeg ikke vet hva som har skjedd før. det som har skjedd er: - usb pendrive satt inn. windows kræsjer med sort skjerm etterfølgende forsøk på å få opp maskinen feiler etter splash-skjermen. ved forsøk på å starte i safe-mode, får de sort skjerm, og 'ingenting skjer'. noen som kan gi meg et kjapt startpunkt her? sist jeg sjekket - 3 uker siden, var pc spyware/virusfri og jeg har brukt pekefinger og sagt at firefox og thunderbird SKAL brukes forhåpentligvis er det ikke noe slike uhumskheter som er årsaken. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Eh, har de forsøkt å ta ut usb pen-driven før de startet Windows? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Eh, har de forsøkt å ta ut usb pen-driven før de startet Windows? Skudd i blinde - - - > Aldri forsøkt pendrive, men regnes disse av BIOS som harddisk ? Isåfall kan det tenkes at ntloader / boot.ini blir forvirret om det er lagt til en ny "usbdisk" i BIOS. Tør du slippe dem inn i BIOS for å sjekke boot rekkefølgen, eventuelt disable usbdisk i BIOS ? Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 takk for tips.. pendrive sto ikke i. orket ikke troubleshoote peseen, så tok en repair install og overraskende nok gikk det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå