janfredrik Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 For et par dager siden installerte jeg Ubuntu Linux. Da jeg var ferdig startet linux. Når jeg hadde testa litt og sånt der, startet jeg windows. Dagen etter skulle jeg teste linux litt igjen, når jeg startet fikk jeg feilmeldingen: (.....) Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel. ..Mp-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC. Kernel panik: IO-APIC+timer don't work! Try to using the "noapic" kernel paramenter. Jeg prøvde å installere på nytt av, første gangen virket det, andre gangen ikke. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 I GRUB (oppstartsvelgeren), merk Linux og trykk "e". Merk den andre linjen (den med vmlinuz i), og trykk "e" igjen. Legg nå til noapic på slutten. Trykk enter og "b". Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Bruker ubuntu en annen kernel under oppsett (fra cd?) enn under normal kjøring, og lar være å reboote etter at systemet er ferdig installert? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Bruker ubuntu en annen kernel under oppsett (fra cd?) enn under normal kjøring, og lar være å reboote etter at systemet er ferdig installert? Ubuntu installerer - rebooter - gjør ferdig installasjonen - rebooter - booter. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 I GRUB (oppstartsvelgeren), merk Linux og trykk "e". Merk den andre linjen (den med vmlinuz i), og trykk "e" igjen. Legg nå til noapic på slutten. Trykk enter og "b". Takk, det hjalp hinte til admin/moderator at du bør bli Linux Moderator! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja det er dårlig med moderatorer her i linux-forumet... Ikke at det alltid er så veldig nødvendig, men likevel. Noen som har admintilgang til denne delen av forumet hadde vært greit, ja. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Kanskje en idé å legge til noapic i grub.conf/menu.lst så han slipper å gjøre dette ved hver eneste boot? Rediger /boot/grub/grub.conf eller /boot/grub/menu.lst som root(sudo), så burde det ordne seg. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Tror det vil bli slik jeg gjorde nå for alltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå