Gå til innhold

Kjøpe nytt skjermkort, 6600GT?


Zyko

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe nytt skjermkort, men er litt stuck... Skal enten kjøpe dette eller dette, og lurte på om det er noen store forskjeller på de? Hvilke bråker minst og yter best i spill o.l.?

 

En annen ting også, har sett på 6800LE, men har hørt at det yter litt dårligere enn 6600GT, er dette riktig eller feil?

 

Takker for allle svar :)

 

EDIT: Har et annet problem også, sliter litt med PSU'en. Har bare 250W, noen som kan anbefale en god og rimelig en?

 

EDIT2: Fant dette nå... Mange som sier at det er det beste i denne prisklassen, hva sier dere?

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainward er hakket høyere klokket, men ytelsesmessig er vel forskjellen liten. Har sett her på forumet at en del har klaget på støyende vifte på XFX kortet. Har ikke sett noen klage på viftestøy fra Gainward kortet.

 

6600GT yter vistnok litt bedre enn 6800LE i tester, men hvis du softmodder 6800LE kortet vil det yte bedre enn 6600GT.

 

6600GT kort krever 350W PSU. (Info fra XFX sine sider)

Lenke til kommentar
Gainward er hakket høyere klokket, men ytelsesmessig er vel forskjellen liten. Har sett her på forumet at en del har klaget på støyende vifte på XFX kortet. Har ikke sett noen klage på viftestøy fra Gainward kortet.

 

6600GT yter vistnok litt bedre enn 6800LE i tester, men hvis du softmodder 6800LE kortet vil det yte bedre enn 6600GT.

 

6600GT kort krever 350W PSU. (Info fra XFX sine sider)

Visst du får modda det... mitt gamle fikk jeg bare åpna 2 vs på. Og det gav lite ingen forskjell.

Lenke til kommentar

6600GT kort krever 350W PSU. (Info fra XFX sine sider)

Det kommer nok an på PSUen. - Kjører mitt XFX 6600GT fint på shuttle boksen min (har vel 150W tror jeg)

Det er nok ikke PSUn det kommer ann på men resten av hardwaren, shuttel er vel laget for å bruke lite strøm

Joda, men det er nok ikke hvilkensomhelst 150W strømforsyning som kunne drevet det heller... - kvaliteten har mye å si. - Når XFX sier 350W så har de nok lagt inn en god sikkrhetsmergin mot "dårlige" PSUer ..

Lenke til kommentar

6600GT kort krever 350W PSU. (Info fra XFX sine sider)

Det kommer nok an på PSUen. - Kjører mitt XFX 6600GT fint på shuttle boksen min (har vel 150W tror jeg)

Det er nok ikke PSUn det kommer ann på men resten av hardwaren, shuttel er vel laget for å bruke lite strøm

Joda, men det er nok ikke hvilkensomhelst 150W strømforsyning som kunne drevet det heller... - kvaliteten har mye å si. - Når XFX sier 350W så har de nok lagt inn en god sikkrhetsmergin mot "dårlige" PSUer ..

Oki, d er jo ikke verre enn å bare teste, virker d ikke er d bare å bestille nu PSU.

Men tilbake til poenget: Dette, dette eller dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette "hysteriet" rundt PSU'er kan trådstarter ta med "en klype salt"...

Det er mulig "hardcore clockers" som kjører peltier..Voltmoddede hovedkort/skjermkort etc. trenger PSU'er som kan drive en liten fabrikk.

Har du HK, en rambrikke (eller to) en DVD-brenner, en HD *og* ett "fett" skjermkort holder det med ett kvalitetsPSU (Chieftec f.eks.) på knappe 250W..

Burde vite det... har dette oppsett i to maskiner.. begge "klokket til døde".. både CPU og GPU.. :p

 

Edit:

Hva med dette eller dette?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
LE kortet er litt svakere ja. Gainward sitt er litt bedre men det er også dyrere. XFX gir nok mest for pengene men er liten forskjell. Club3d kortet er vel det beste valget. 6800NU er bedre enn 6600GT og det vil være det beste valget. Gå for det.

Oki, oki... Men manlger fortsatt en kommentar på dette (6800)....

Lenke til kommentar

Det er vel tenkelig, uten at jeg vet det, at 6600 GT krever mindre strøm enn 6800, og ergo burde passe bedre inn i din pc.

 

Club 3D sin er jo billigst. Forøvrig, er det ikke slik at Gainward og POV er meget gode produsenter?

 

Tror jeg ville gått for POV 6600GT, med mindre du finner ut at PSUen din lett kan byttes ut/at det ikke er noen forskjell i strømforbruk på 6600 og 6800. (Det er jo nemlig ikke bare pipelines som er forskjellig fra 6600 til 6800, det er også bit i minnet, hhv. 128 og 256).

Lenke til kommentar
Det er vel tenkelig, uten at jeg vet det, at 6600 GT krever mindre strøm enn 6800, og ergo burde passe bedre inn i din pc.

 

Club 3D sin er jo billigst. Forøvrig, er det ikke slik at Gainward og POV er meget gode produsenter?

 

Tror jeg ville gått for POV 6600GT, med mindre du finner ut at PSUen din lett kan byttes ut/at det ikke er noen forskjell i strømforbruk på 6600 og 6800. (Det er jo nemlig ikke bare pipelines som er forskjellig fra 6600 til 6800, det er også bit i minnet, hhv. 128 og 256).

Hmm... Sant nok. Må bare finne ut av det med PSU'en, se om d er noe problem å skifte den ut.

Men jeg tror at Club3D er en relativ bra produsent de også, tror ikke d er noe stort problem.

Lenke til kommentar
Men er d ikke sånn at 6800 kan softmoddes til 6800GT, altså 16 pipelines?

Har åpnet alle pipelines på mitt kort, altså 16 pipelines. (LE har originalt 8 pipelines)

Det som skorter kontra ett GT kort er ytelsen på minnet, og mengden minne (128 mot 256)

Oki... Men gidder ikke kjøpe et GT, går for et 6800 jeg :yes:

Tror jeg kjøper ny PSU uansett, og da er jo problmet løst!

 

Takk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...