Gå til innhold

skal jeg bytte inn maskinen min? se topic

raym123

Anbefalte innlegg

Hei

er litt i tvil om jeg skal beholde pcen min

det er en siemens amilo m 1425

dette er skrevet av gadus:

Jeg har hatt denne Pc'en siden midten av desember, og jeg vil si det er en meget god maskin

MEN, den har 1 meget alvorlig skavank (etter min mening):

Batteriet tappes kontinuerlig for strøm, selv om maskinen er slått av. På undersiden av hovedkortet står det en spole som tapper batteriet hele tiden. I løpet av 1 døgn mister jeg 20-25% av batteriet. Diverse forum sier også at det interne batteriet tappes dersom du tar ut batteriet, så dette anbefales heller ikke.

Du kan finne ut om du har dette problemet (99.99% sikker på at du har det) ved å slå av maskinen og ha batteriet i, ta ut powerledning og legg øret til undersiden av maskinen (rett ved subwooferen). Dersom du hører en summelyd der under så har du samme feilen. alle jeg har testet har denne feilen. Mange tror lyden kommer fra suben, men dette stemmer ikke. Det er en spole, og det virker som den går i "selvsving" og lager mekanisk summelyd.

Jeg har vært i kontakt med Infocare (som har service på min maskin) om denne feilen , men de hadde ikke hørt om lignende feil før (selvføglelig ).

Ifølge endel forum (spesielt de tyske) har denne feilen vært på alle M1425 maskiner. I tyskland har Fujitsu byttet ut hovedkortene på maskinene med denne feilen, da det er eneste måte å fikse denne feilen på (infocare sa også at hovedkort måtte byttes, kunne ikke bytte bare en spole?????) MEN, endel tilbakemeldinger tilsier at samme feilen også fremtrer på de nye kortene, hvor mye hold det er i dette vet jeg ikke.

Dersom du finner ut at du har denne feilen, anbefaler jeg deg å ta kontakt direkte med Fujitsu Siemens i Norge, da endel av nellikene på Elkjips rep.verksteder ikke akkurat er rakettforskere (av personlig erfaring)

Jo flere vi er med samme feil, jo større sjanse er det for at vi får en ordentlig fiks på dette

er dette skadelig? vil den spolen slutte og virke fortere en på en annen bærbar?

jeg har ikke noe lyst til og bytte inn pcen :p

Endret av ray87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva sier dere?

må snart vite om jeg skal bytte den inn før det har gått 30 dager

4 prosent mindre strøm på 8 timer når den er skrudd av er vel kansje ikke riktig

er det et par andre her som kan sjekke om den mister noen prosent på batteriet på en natt? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg stilte samme spørsmål som er diskutert her til leverandøren. Her er svaret ang Amilo 1425:

Når det gjelder denne modellen, så har det vært enkelte tilfeller på noen eldre

modeller. Ved å oppgradere BIOS til versjon 1.05c så blir strømsparefunksjonen

til hovedkortet betydelig forbedret. Det har blitt byttet noen hovedkort til en annen

modell, men sannsynligheten for at dette gjelder maskinene som blir sendt ut i

denne casen er liten.

Stemmer dette, eller hjelper ikke BIOS oppdatering mot spole strømtap feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...